Alternatör Değişimi nedir? Arabayı çalıştırmak için mücadele etmek mi ediyor? Aküde suç bulmadan önce, hatanın alternatörde olabileceğini düşünmelisiniz. Alternatör değişimi kelimesini hiç duymadıysanız, sorun değil – bu nadiren bahsedilen kısım sadece aküden bujilere kadar her şey için güç sağlamakla kalmaz, aynı zamanda tüm arabanızın elektrik sisteminin sorunsuz çalışmasını sağlamaktan sorumludur. Nadiren alternatör değiştirilmesi gerekir. Ancak bunu yaptıklarında, işaretleri ve daha da önemlisi bir alternatörün değiştirilmesinin ne kadara mal olacağını bilmelisiniz.

Alternatör Değişimi : Kötü Bir Alternatörün İşaretleri Nelerdir ?

Alternatör Değişimi nasıl olur? Genellikle, alternatörde bir sorun olduğuna dair aldığımız ilk işaret, boş bir akü nedeniyle çalışmayı reddeden bir arabadır. Bir motorun çalıştırılması, aküye önemli bir yük bindirir ve yeniden şarj olması zaman alır. Alternatör aküyü şarj etmek için yeterli voltaj sağlamıyorsa, hızla boşalır.

Alternatörler  kayışla çalıştırıldığından , aşınmış veya kopmuş bir kayış çalışmayı durdurmasına neden olur. Bu olduğunda, alternatörü çalıştıran kayış genellikle hidrolik direksiyon sistemini ve radyatör fanını çalıştıran kayışın aynısı olduğundan, otomobilin elektrik sistemindeki sorunlar hidrolik direksiyon kaybı veya motorun aşırı ısınması gibi başka bir işaretle birlikte ortaya çıkacaktır.

Kötü bir alternatörün diğer yaygın işaretleri, gösterge panelindeki düşük pil uyarı ışığının yanması ve ayrıca kararan veya yanıp sönen iç ve dış ışıklardır. Alternatör bunlara güç sağlamaktan sorumludur ve herhangi bir titreşen ışık belirtisi, aracın elektrik sisteminde bir sorun olduğuna dair kesin bir işarettir.

Bir Alternatörü Nasıl Test Edersiniz ?

Tamirciniz, alternatörünüzün değiştirilmesi gerekip gerekmediğini belirlemek için bir multimetre kullanacaktır. Ancak bu kolay bir işlemdir ve bu yöntemi kullanarak alternatörünüzü test etmek için bir tamirci olmanıza gerek yoktur, bu yüzden size bir  multimetre kullanarak bir alternatörü nasıl test edeceğinizi anlatacağız .

Araba çalışıyorsa, kapatın. Doğru bir okuma için, arabanın yakın zamanda sürülmemiş olması gerekir ve sabah ilk iş test etmek size en iyi sonuçları verecektir. Akü terminallerinin temiz ve gerekirse tel fırça ile temiz olduğundan emin olun. Multimetreyi 20 DC volt (DCV) ayarına getirin. Multimetrenin siyah probunu negatif pil terminaline ve kırmızı probu pozitif terminale takın veya temas ettirin. Bu size araç aküsünüz için 12.6V civarında olması gereken bir dinlenme voltajı verecektir. Bundan daha düşük bir okuma, bir şeyin pili boşalttığını gösterebilir.

Alternatörün nasıl test edileceği basittir, çünkü aynı test akü üzerinde ancak motor çalışırken yapılır. Bu testi yaparken dikkatli olun ve giysilerinizi ve parmaklarınızı hareketli parçalardan uzak tutun. Alternatörün normal çıkışı 13,8 ile 14,4 volt arasındadır. Bu aralığın üzerinde veya altında herhangi bir okuma, alternatörün aküyü aşırı şarj ettiğini veya yetersiz şarj ettiğini gösterir ve kötü bir alternatörün diğer işaretleri ile birlikte düşünüldüğünde, arızalı bir alternatöre işaret eder.

Alternatör Değişimi : Kötü Bir Alternatörü Onarabilir misiniz?

Sık kullanımlarına rağmen, alternatörler genellikle nispeten sorunsuzdur ve bir sorun oluştuğunda, alternatörü tamir etmek yerine değiştirmeniz önerilir. Bunun arkasındaki mantık, onarım veya yeniden inşanın neredeyse bir yedek alternatör kadar maliyetli olabilmesidir. Diğer bir husus ise, yeni bir alternatörün yenilenmiş bir alternatörden daha uzun süre dayanması ve genellikle bir garanti ile gelmesidir.

Bununla birlikte, bir alternatörü tamir etmenin mantıklı olabileceği bazı durumlar vardır. Kayış aşınma veya kopma belirtileri gösteriyorsa, alternatörün değiştirilmesi gerekmeden bir alternatör kayışı (bazen serpantin kayış olarak da adlandırılır) temin edilebilir ve değiştirilebilir.

Rulman gibi bazı alternatör parçaları kolaylıkla değiştirilebilir  . Yetersiz yağlama veya aşırı aşınma nedeniyle bunlar başarısız olabilir. Kablo bağlantıları gevşeyebilir veya hatta koparak elektrik çıkışını bozabilir. Bazı durumlarda, bunlar tekrar birlikte lehimlenebilir ve onarılabilir. Alternatörün arkasındaki diyotlar aşırı ısıdan zarar görebilir ve akım çıkışında kesintiye neden olabilir. Akünün boşalmasına neden olan sızıntı bile yapabilirler.

Bir alternatörü tamir etmek, belirli bir beceri seti gerektirdiğinden, bir oto elektrikçisi için bir iştir. Alternatörünüzü değiştirmek çok maliyetliyse, başka bir seçenek de yenilenmiş veya yeniden yapılmış bir alternatör takmaktır. Tüm dahili parçalar yeni olmayacak, ancak değiştirilmesi gereken parçalar atılacak ve yenileriyle donatılacak. İşçiliğin kalitesini bilmek imkansız olduğu için   genellikle bu seçeneği önermiyoruz , ancak bütçesi kısıtlı olanlar için bir seçenek.

Alternatör Değişimi ne demek? Araba başlamak için mücadele mi ediyor? Aküyü suçlamadan önce, hatalı bir alternatörün suçlanabileceğini...

Alternatör Değişimi nedir? Arabayı çalıştırmak için mücadele mi ediyor? 

Kötü Bir Alternatörle Bir Araba Çalışabilir mi?

Alternatör Değişimi nedir? Alternatörü kötü olan bir aracı kullanmanızı asla tavsiye etmiyoruz. Doğru çalışmayan bir alternatör aküyü yeterince şarj edemeyecek, bu nedenle araba kullanıyorsanız ve motor durursa veya durursa, akü muhtemelen motoru yeniden çalıştırmak için yeterli elektrik sağlayamaz ve sizi yolda bırakır. . Bu, özellikle bir kavşakta veya yoğun bir yolda meydana gelirse tehlikelidir.

Ancak, bir arabanın kötü bir alternatör ile çalışabileceğini biliyoruz, ancak bu durumda sürmenizi önermesek de – yalnızca aşırı acil durumlarda.

Tam şarjlı bir araç aküsünün dinlenme voltajı yaklaşık 12,6 Volt olmalıdır. Bir araba sürülürken, alternatör aracın elektrik sistemine güç sağlayamazken, görev gücü sağlamak için aküye yönlendirilir ve bu da onu oldukça hızlı bir şekilde boşaltacaktır. Akü voltajı yaklaşık 12,2 Volt’a ulaştığında, akü %50 boşalmış ve “boş” olarak kabul edilir veya 12 Volt olarak tamamen boşalmış olarak kabul edilir. Dinlenme voltajı bu kadar düşük olan bir akü, motoru çalıştırmak için yeterli gücü sağlayamaz.

Bununla birlikte, tüm aksesuarlar kapalıysa ve araç aküden mümkün olduğunca az güç çekiyorsa, teoride, devreden çıkmadan önce aküyü dokuz veya on Volt’a kadar çalıştırabilmelidir. Bu, yalnızca yaklaşık 30 dakikalık sürüş için ve yalnızca mutlak en iyi durum senaryosunda (araç kullanılmadan önce akünün tamamen şarj olduğu varsayılarak) yeterlidir.

Her zaman olduğu gibi, kötü bir alternatöre sahip bir araba kullanmanın tehlikeli olduğunu ve tavsiye edilmediğini belirtmeliyiz .

Alternatörü Değiştirmenin Maliyeti Nedir?

Bir alternatörü değiştirmek için parça ve işçilik maliyetleri, tamamen ne tür bir araba kullandığınıza bağlıdır. Bazı alternatörlerin değiştirilmesi, araç üreticisinin bunları motor bölmesinde nereye yerleştirdiğine bağlı olarak diğerlerinden daha kolaydır. Genel olarak, ne kadar alçakta oturursa, erişilebilmesi için o kadar fazla motor bileşeninin çıkarılması gerekir. Alternatörün değiştirilmesi, yalnızca bir kayış ve değiştirilmeden önce gerilmesi/çıkarılması gereken bir avuç cıvata ile oldukça basit bir işlemdir. Çoğu tamirci, ilk test ve teşhis de dahil olmak üzere işi bir veya iki saat içinde tamamlayacaktır.

Alternatörün kendisi, ithal bir araçta 2000 TL’den 6000 TL’ye kadar herhangi bir yere mal olabilir. Tipik olarak değişen fiyat noktalarına sahip birkaç seçenek vardır, ancak atasözü aracınız için elektrikli parçalar için geçerlidir – ödediğinizin karşılığını alırsınız. İyi bir alternatör size en az beş yıl sorunsuz hizmet vermelidir. Alternatör/serpantin kayışın da değiştirilmesi gerekiyorsa, ek olarak para ödemeyi bekleyebilirsiniz. Bunlar genellikle aracınızın bakım planına göre belirli aralıklarla değiştirilir.

Alternatör Değiştirmenin Kolay Yolu

Alternatörü değiştirmek zor değildir ancak tork anahtarı ve kesici çubuk gibi bazı özel aletlere ihtiyacınız olacaktır ve alternatörünüzün nasıl monte edildiğine bağlı olarak bir kayış gerdirici aleti gerekebilir. Diğer bir husus, alternatörün değiştirilmesi gerektiğini teşhis etmektir ve bunun için bir multi metreye ihtiyacınız olacaktır. Bunların hepsi, düzenli olarak kendi arabanız üzerinde çalışıyorsanız sahip olmanız gereken iyi araçlardır, ancak sadece bir alternatörü değiştirmek için satın almak pahalı olabilir.