Renault Re-Factory ile Yenilenebilir Otomobil Tanımı: Yenilenebilir Otomobil fikrini İlk duyduğumda kulağıma garip gelse de oturup düşündüğümde neden olmasın ki dedim. Her şeyi çabuk tüketiyoruz ve gerçek anlamda tüketici olduğumuz bu dünyada yenilenebilir teknolojiler gerçekten çok önemli.

Renault Refactory ile Yenilenebilir Otomobil Tanımı

Renault açıklamasına göre:

Re-factory: Bunu başarmak için Flins’te ilk Yeniden Fabrikayı yaratıyoruz. Tarihimize damgasını vuran modelleri tasarlayan fabrika, tamamen döngüsel ekonomiye adanmış bir site olmak için başka bir döneme giriyor. Avrupa’da bir ilk. Re-Factory ile herkes için erişilebilir, sürdürülebilir, karbonsuz mobilite çözümleri geliştirmek için kendimizi yeniden icat etmek istiyoruz. Bu tükenmeyen girişimde bizi takip etmeye hazır mısınız?

Renault Re-Factory ile Yenilenebilir Otomobil Tanımı

Renault Re-Factory ile Yenilenebilir Otomobil Tanımı

Renault Yeniden Fabrika Tanımı

Re-Factory, Avrupa’nın mobiliteye adanmış ilk döngüsel ekonomi otomobil fabrikasıdır. Groupe Renault tarafından yaratılan, start-up’lara ve ortaklıklara açık bir endüstriyel ve ticari ekosistem. Amacı, girişimleri teşvik etmek, döngüsel ekonominin hizmetinde inovasyon geliştirmek ve 2050 yılına kadar Avrupa’daki sıfır etki hedefimize uygun olarak 2030 yılına kadar negatif bir karbon dengesi hedeflemektir. Hem çevresel hem de sosyal olarak sürdürülebilir ve sorumlu bir dönüşüm , sitenin ve ortak çalışanlarımızın birçok varlığı üzerine inşa edilecek.

Renault bu açıklamaları ilerisi için gerçek anlamda bir yeniden oluşum diyebilirim. Renault’un Türkiye pazarındaki üstünlüğü de göz önüne alınırsa başarılı olacağını söylemek istiyorum. Fabrika çıkışlı 2. El otomotiv bence kulağa da hoş geliyor.

Bu yenilenebilir 2. el otomotiv dönüşüm planı 2021 ile 2024 arasında kademeli olarak uygulanacakmış. Renault, her biri kendi uzmanlık alanına sahip 4 aktivite merkezi etrafında organize edilecekmiş: Re-Trofit, Re-Energy, Re-Cycle ve Re-Start.

RE-TROFIT: Araçların Ömrünü Uzatmak

Aracın ömrünü uzatma olayı bir gerçek. İkinci el piyasası, ekolojik bilincin uyanması ve sahip olmaktansa kullanmayı tercih eden yeni tüketim biçimleriyle canlanıyor. Bu yolda ilerlemek için araçların kullanım ömürlerini ve kullanımlarını uzatmak için gereken uzmanlık alanlarını bir araya getirmek istiyoruz. Karşılaştığımız zorluk: aynı sahada parçaların ve malzemelerin yeniden kullanım akışının verimli yönetimi yoluyla kaynakları korumayı başarmak.

Avrupa’daki otomotiv endüstrisi, yönetmeliklere uygun olarak, Ömrünü Tamamlamış Araçların (ÖTA) geri dönüşüm ve geri kazanım oranlarının yüksek olmasının yanı sıra, diğer sektörlere kıyasla yeni ürünlerinde yüksek oranda geri dönüştürülmüş malzemeye sahiptir. Renault, Avrupa’da üretilen araçlarında halihazırda ortalama %30 oranında geri dönüştürülmüş malzeme kullanıyor ve daha da ileri gitmek istediklerini bildiriyorlar. Tedarik maliyetlerini ve kaynaklar üzerindeki etkiyi azaltırken, yeni araçların üretimine entegre edilen geri dönüştürülmüş malzemeleri artırmaya devam edecekler.

Renault 2. El Dönüşüm Sisteminde Kuluçka Merkezi de Kuruyor

Re-Factory Flins, yenilikçi projeler geliştirmek veya birlikte geliştirmek için çalışanlarına ve dış ortaklarına (yeni başlayanlar, akademik ortaklar, büyük gruplar, yerel yetkililer…) açık bir kuluçka merkezi sağlayacak. Farklı alanlardan (araç mimarisi, malzemeler, elektrikli araçlar, enerji, geri dönüşüm, yalın üretim…) uzmanlarla işbirliği içinde, endüstriyel tesisler üzerinde “in vivo” deneyler için bir alan içermeyi planlıyor. Ayrıca, 3D baskı bakım gibi Endüstri 4.0 konularına odaklanan, araç prototipleme ve deneme için Gelişmiş Üretim mükemmellik merkezine de ev sahipliği yapacak.Bu dönüşüm planında çalışanları desteklemek için proje, üç alanda bilgi ve beceri geliştirmeyi planlıyor

Re-Factory Youtube Videosu

Tüm bu araştırmalar ve geliştirmeler çerçevesinde Renault’un başlattığı Re-Factory 2. El Piyasasında ilgi göreceğe benziyor. Bu durumu diğer markaları da yapacağı ve Piyasada hem kalitenin artacağını hem de fiyat konusunda daha belirgin düşüşlerin yaşanacağını belirtmek istiyorum.

Yazı Hazırlama Sunum:

Experix Yön. Kur. Bşk Yard. Emre Öztürk

Kurumsal Oto Ekspertiz Merkezi

Değerlendirme Notu