Bu yazımız biraz daha özel. Spor araba için lastik önerileri nedir? Neden farklı lastikler kullanmamız gerekiyor? Modern yolcu lastiklerinin çoğu, lastiğin tasarlanmış hız kapasitesini gösteren bir lastik hız derecesine sahiptir. Başka bir deyişle, bir lastiğin tasarlandığı gibi performans göstermeden önce kaldırabileceği en yüksek hızdır. Lastik hızı derecelendirmeleri, özellikle olumsuz hava veya yol koşullarında, aracın lastiğin yapabileceği maksimum hızda güvenle sürülebileceği anlamına gelmez.

Spor araba için lastik önerileri

LASTİK HIZINIZI NASIL BULABİLİRSİNİZ

Spor Araba İçin Lastik Önerileri I. Adım!

Araç üreticinizin önerdiği lastik hız derecesini merak ediyorsanız, kılavuza bakmanız yeterlidir. Bunu ayrıca sürücü kapısı pervazında, benzin deposu kapağında veya torpido gözünün içinde – aracınız için doğru lastik kodunun listelendiği her yerde bulabilirsiniz.

Hız derecelendirmesini bulmak kolaydır çünkü genellikle lastiğin boyut kodundaki karakter dizisindeki son öğedir. Örneğin bu lastik kodunda: “P205/60R16 82S”, S hız derecesidir. Mevcut lastiklerinizin lastik ebadı kodunu görüntülemek için yanaklara bakmanız yeterlidir. Her bir lastikteki hız derecesi, üreticinin önerdiği ile eşleşiyor mu? Olması gerekiyor!

Ayrıca, lastik hız derecesinin önerilen seyahat hızıyla aynı şey olmadığını unutmayın. Derecelendirme, neredeyse her zaman maksimum otoyol hız sınırlarını aşacaktır, ancak hiçbir lastik veya araç üreticisi, yasaların izin verdiğinden daha hızlı sürmeyi önermez.

LASTİK HIZ DERECESİ BELİRLEME

Hız derecelendirmeleri, simüle edilmiş hızlar ve yüklerle birlikte laboratuvar testinin ürünüdür. Herhangi bir derece elde etmek için, bir lastiğin belirli bir hızı sürdürebileceğini göstermesi gerekir. Endüstri standartları, bir test sırasında belirli bir hıza ulaşma ve bunu sürdürme sürecini yönetir.

Ancak, laboratuvarın akla gelebilecek her koşulu simule edemeyeceğini hatırlamak önemlidir. Lastiğinizin hız derecesini, kontrollü koşullar altında (yani tamamen şişirilmiş, araç düzgün çalışıyor, iyi hava koşulları) ürünün kapasitesinin bir göstergesi olarak düşünün. Lastiklerinizin gerçek hız kapasitesi, şişirme, aşınma, araç durumu (hizalama dahil), sürüş koşulları ve hızın korunma süresi gibi faktörlerden etkilendiğinden, nominal hızından daha düşük olabilir. Hız derecelendirmeleri, hasar görmüş, değiştirilmiş, yetersiz şişirilmiş, aşırı yüklenmiş veya onarılmış lastikler için geçerli değildir.

LASTİK HIZ DEĞERLENDİRME SİSTEMİ SORUNLARI VE ANOMALİLERİ

Günümüzün hız derecelendirme sistemi, A’dan Z’ye kadar olan harfleri kullanır. Her harf belirli bir hıza karşılık gelir. Genel olarak, derecelendirme alfabetik olarak ilerledikçe bu hız artar. Örneğin, “L” olarak derecelendirilen bir lastik, “N” olarak derecelendirilen bir lastikten daha düşük bir maksimum sürekli hız için iyidir.

Ancak lastik hızı derecelendirme sisteminin tuhaflıkları da yok değil. Örneğin, sistemin Avrupa kökleri, ona saatte olağandışı mil maksimumları verir. Böyle bir tuhaflık, “H” harfinin yerinde olmamasıdır. “G” den sonra gelmek yerine, karşılık geldiği hız gibi “U” ve “V” arasına düşer.

Ek hız derecesi “anomalileri” şunları içerir:

“I”, “O” ve “X” hız derecelendirmeleri mevcut değil. Aynı şekilde, bazı hız derecelendirme çizelgeleri “P” derecesini içermez.

En düşük hız derecesine sahip lastikler genellikle “A” olarak listelenir ve ardından bir sayı gelir – örneğin, “A1”, “A2, “A3” vb.

Bazı lastikler “W” veya “Y” hız değerlerine sahiptir. Üreticiler ayrıca bu tür lastikler için ebat açıklamasına (lastik kodu verilerinde en boy oranı ve çap arasında) “Z” ekleyebilir.

Hız derecelendirme sistemi ilk geliştirildiğinde, en yüksek hız derecesi sınırsız “V” derecesiydi. Bu, maksimum sürekli hızı 149 mph (240 kph) veya daha fazla olan lastikler içindi. Daha sonra, daha fazla üretici, 149 mil / saati aşan hızları kaldırabilen ancak yine de bir noktada maksimum hıza ulaşan lastiklerle çıktıkça, “V” sınırlı hale geldi (149+ mil yerine 149 mil) ve “W” ve “Y” hız değerleri grafiğe eklendi.

Birçok lastik hızı derecelendirme tablosu da “Z” derecesini 149 mil / saatin üzerinde herhangi bir şey olarak listeler. Bazı üreticiler, lastik “W” veya “Y” olarak derecelendirildiğinde, lastik boyutu açıklamasının ortasına (en-boy oranından hemen sonra) bir “Z” ekler. Ve bir lastiğin değeri 300 km/s’nin üzerindeyse, üretici genellikle endüstri standartlarına göre boyut açıklamasında bir “Z” listeler.

Okuyunuz: Lastik Güvenliği Klavuzu

PERFORMANS LASTİKLERİNİ KEŞFEDİN

ORTAK LASTİK HIZI DEĞERLENDİRME TABLOSU

Spor araba için lastik önerileri nedir? Aşağıdaki hız derecelendirmeleri, sıradan araçlarda karşılaşmanız en olası olanlardır. Maksimum 118 mph (190 kph) hızla başlarlar ve oradan yükselirler.

Bir harfle gösterilen her derece belirli bir hıza karşılık gelir.

HIZ DEĞERLENDİRME T

Maksimum hızı 118 mil olan aile sedanlarında ve minivanlarında genellikle “T” hız derecesine sahip lastikler bulursunuz.

HIZ DEĞERLENDİRME H

Daha önce hatırlarsanız, “H” hız derecesi “G”den sonra değil, “U” ile “V” arasındadır. Maksimum 130 mph (210 kph) hızı temsil eder ve genellikle spor sedanlarda ve coupe’lerde bulunur. Hız derecelendirme sisteminin daha önceki enkarnasyonlarında, “H”, “yüksek performans” anlamına geliyordu; bu nedenle, bugün hız derecelendirmesi spektrumunda alışılmadık bir konumu koruyor.

HIZ DERECESİ V

Bir lastiğin sahip olabileceği en yüksek hız derecesine sahip olduğunda, “V” maksimum 149 mil (240 km / saat) veya daha fazlasını temsil ediyordu. Günümüzde, 149 mil anlamına geliyor, ancak daha yüksek değil.

HIZ DERECESİ W

Hız derecelendirme tablosuna nispeten yeni bir ek olan “W” hız derecesine sahip lastikler, maksimum 168 mph (270 kph) sürekli hıza ulaşabilir.

HIZ DERECESİ Z

Bir “Z” derecesi farklı anlamlara gelebilir. Yüksek performanslı spor otomobiller için neredeyse her zaman yüksek performanslı bir lastik anlamına gelse de, “Z” aslında bir lastiğin boyut bilgisinin ortasında görünebilir. Bunu yaptığında, 149 mph (240 kph) veya 186 mph (300 kph) üzerinde bir maksimum hızı temsil eder. Bahsedilen bu hızlardan hangisi, belirli lastiğe bağlı olacaktır. Herhangi bir Z dereceli lastik hakkında bilgi almak için üreticiyle iletişime geçin. Spor araba sahiplerinin, tipik aile sedan sahiplerine kıyasla bu hız derecesiyle karşılaşma olasılığı daha yüksektir.

Daima araç üreticinizin özelliklerine uygun hız derecesini seçin ve dört lastiğin de aynı dereceye sahip olduğundan emin olun. Hız derecelendirmeleri, belirli, kontrollü koşullar altında laboratuvar testlerine dayanmaktadır. Bu testler, bu koşullar altında yoldaki performansla ilgili olsa da, gerçek hayattaki sürüşün nadiren test koşullarıyla aynı olduğunu unutmayın.

 

Spor Araba İçin Lastik Önerileri

Spor Araba İçin Lastik Önerileri

Experix Sizin İçin En Uygun Ürünleri Bulur!

Experix Kurumsal Oto Ekspertiz sizin aracınızın tüm mekanik özellerini bilmekle kalmaz aynı zamanda oluşacak ihtiyaçları da bilir! Bu sayede çok kolay bir şekilde ihtiyacını olan lastiklere ulaşırsınız ve aracınıza hak ettiği gücü sağlarsınız. Aynı zamanda kurumsal oto ekspertiz firması olan Experix sizin için en kolay şekilde en yüksek nitelikte ekspertiz hizmeti sunar. Bu ekspertiz sisteminde aracınız hakkında şeffaf davranan Experix kurumunuz için en uygun filoyu bulmanızı sağlayacaktır. Şimdi randevu alın! Mükemmeliyetin verdiği o muhteşem histen siz de faydalanın. Amacınız ekspertiz değilse ve sadece bilgi almak istiyorsanız yine de sizi bekliyoruz. Spor araba için lastik önerileri nedir? metnimizin size sadece spor araba sahipleri için olmadığını hatırlatmak isteriz. Son olarak aracınız hakkında daha ayrıntılı incelemelere ihtiyacınız varsa bize ulaşabilirsiniz.