Akünüzü Değiştirmeniz Gerektiğini Gösteren 4 İşaret nedir? Akünüzü ne zaman değiştirmelisiniz? Bu yazımızda akünüzü değiştirmeniz gerektiğini gösteren 4 işareti sizinle paylaşacağız.

Arabanızın aküsü ve elektrik sistemi söz konusu olduğunda bilgi güçtür. Aslında, akünüz arabanızın kalbi sayılabilir. İstediğiniz son şey, bitmiş bir aküyle mahsur kalmaktır. Bataryanız ve elektrik sisteminiz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, takılma olasılığınız o kadar azalır. Experix‘te aracınızın akü ve elektrik sisteminde neler olduğunu anlamanıza yardımcı olmak için buradayız.

Akünüzü Değiştirmeniz Gerektiğini Gösteren 4 İşaret Nedir?

Ortalama olarak, bir akü 3 ila 5 yıl dayanır. Ancak sürüş alışkanlıkları ve aşırı koşullara maruz kalmak, araç akünüzün ömrünü kısaltabilir. Öyleyse aracınızın aküsünü kontrol ettirmeniz sizin yararınıza. Benzer şekilde bu durum akünüzün arızalanabileceği sıcaklığı tahmin etmeye yönelik hızlı bir teşhis kontrolüdür. Ayrıca, ne kadar akü ömrünüzün kaldığı hakkında bir fikir verir. Küçük bir test, araç akünüzün iyi durumda olup olmadığını söyler.

Akü, bir aracı çalıştırmanın ve çalıştırmanın kritik bir parçasıdır. Geri kalan tüm elektrikli bileşenlerin çalışması için gereken elektriği sağlar. Ancak, diğer pil türleri gibi, sonsuza kadar dayanacak şekilde üretilmemiştir ve zaman zaman değiştirilmeleri gerekir. Aşağıdakiler, arabanızın aküsünün değiştirilmesi gerektiğini gösteren beş işarettir.

Araba Aküsü Nedir?

Akünüzü Değiştirmeniz Gerektiğini Gösteren 4 İşaret Nedir

Akü nedir? Araba aküsünün önemi nedir? Öncelikle bunu bilerek yola koyulmamız daha rahat hareket etmemizi sağlar. Araba aküsü, alternatör tarafından bakımı yapılan ve bir aracı çalıştırmak için kullanılan şarj edilebilir bir aküdür. Elektrikle çalışan marş motoruna bir elektrik akımı sağlar ve daha sonra kimyasal olarak çalışan içten yanmalı motoru çalıştırır. Ayrıca otomobilin bilgisayarları için bir aşırı gerilim koruyucu görevi görür ve motor kapalıyken ön cam silecekleri, müzik seti ve ışıklar gibi öğelere güç sağlar.

Bir araç çalıştırma sisteminin dört ana bileşeni aşağıdaki gibidir:

  • Akü
  • Kontak anahtarı
  • Marş rölesi
  • Başlangıç ​​motoru

Akünüzü Değiştirmeniz Gerektiğini Gösteren 4 İşaret 

Experix Oto Ekspertiz

  • KONTAĞI ÇALIŞTIRMA/MOTORU ÇEVİRME ZORLUĞU

Öncelikle akünüzün arızalı veya eskimiş olabileceğine dair en net işaretlerden biri, arabanızı çalıştırmakta sorun yaşıyor olmanızdır. Ne var ki zamanla bir araba aküsünün içindeki bileşenler yıpranır ve daha az etkili hale gelir. Bu olduğunda, akünün alternatörden şarj alması daha uzun sürer. Bu, motorun dönmesi için birkaç saniye daha beklemek anlamına gelir. Çalışmayan bir motorla kolayca mahsur kalabileceğiniz için, değiştirmeden önce akünüzün tamamen bitmesini beklemek istemezsiniz. Yavaş bir başlangıç ​​veya zayıf bir başlangıç ​​fark ediyorsanız, akünüz bitiyor olabilir. Motoru çevirmeye çalıştığınızda bir tık sesi duyuyorsanız, muhtemelen akünüz bitmiştir. Motorunuzu çalıştırmakta güçlük çektiğinizi fark ettiğiniz anda aracınızı yerel tamircinize götürün.

  • PANO IŞIKLARI VE AYDINLATMA SORUNLARI

Kontrol motoru ışığınıza dikkat edin. Gösterge tablonuzdaki uyarı lambaları aniden yanarsa, bunları göz ardı etmeyin. Bu genellikle aküde veya aracın bilgisayarlarından birinde bir sorun olduğunu gösterir. Alternatörün artık şarjı geri vermediği veya akünün zayıfladığı ve yıprandığı anlamına gelebilir. Her iki durumda da bir tamirciye danışmak önemlidir. Gelgelelim farklı bir soruna işaret ediyor olsa bile, akünüzü test edebilir ve tam kapasite ve çıkışta çalıştığından emin olabilirler.

Ayrıca loş farları da fark edebilirsiniz. Akünüz arızalanırsa, aracınızın elektrikli bileşenlerine normalde olduğu ölçüde tam olarak güç sağlayamaz. Çünkü farlarınız, özellikle motoru çalıştırırken alışılmadık şekilde loş ve zayıf görünüyorsa, akünüzün bittiği anlamına gelebilir. İç lambalar da normalden daha loş görünebilir veya araç rölantideyken veya çalışırken titremeye başlayabilir. Arabanızın ışıklarından gelen herhangi bir olağandışı performans tehlikeli olabilir. Öyleyse güvenli sürüş koşullarını sürdürmek için arabanızı hemen kontrol ettirdiğinizden emin olun.

  • SOĞUK HAVALARDA DÜŞÜK PERFORMANS

Genel olarak, araba aküleri soğukta iyi performans göstermez. Kar veya diğer soğuk hava koşullarının görüldüğü bölgelerde yaşayan sürücüler, kış aylarında özellikle akü sağlığına dikkat etmelidir. Yeterince soğursa, akünüz gerçekten donabilir. Kimyasal reaksiyonları yavaşlamaya başlayacaktır. Yavaş hareket eden motor yağı nedeniyle soğuk havalarda araç aküsünden maksimum akım istenir. Bu, motoru çalıştırmak için çok daha fazla güç gerektirdiğinden akünün ömrünü hızla tüketecektir. Kış aylarında, aracınızı çalıştırırken düşük performans fark etmeye başlarsanız, akünüz zayıflıyor olabilir.

  • GARİP KOKU

Arabanızda garip yeni bir koku fark etmeye başlarsanız, bu, akünün arızalandığının habercisi olabilir. Çürük yumurtaya benzer kötü bir koku genellikle akünüzün gaz sızdırdığını gösterir. Aküler, akü/pil hasar gördüğünde dışarı sızabilecek sülfürik asit içerir. Gaz çıkışı olarak anılan bu sülfürik asit çok tehlikeli olabilir ve arabanızın diğer parçalarına zarar verebilir veya aşındırabilir, bu nedenle derhal değiştirilmelidir. Bu yıkıcı asitler arabanın diğer parçalarına zarar verirse, tamir etmek aküyü değiştirmekten çok daha maliyetli olabilir.

Sonuç olarak görüyorsunuz ki akünüz bitmeden önce size bazı sinyaller verir. Bu sinyalleri kontrol etmeniz sizin yararınızadır. Experix akü kontrolü ve sağlık durumu bilgisini size sunar. Şimdiyse size bazı kontrol durakları sunacağız. Bu kontrol durakları sayesinde aracınızın aküsü hakkında daha çok bilgi toplayabilirsiniz.

Okuyunuz: Expertiz Akü Testi

Akünüzü Değiştirmeniz İçin Bazı Kontrol Durakları

Akünüzü Değiştirmeniz Gerektiğini Gösteren 4 İşaret dışında başka şekillerde de aracınızı kontrol edebilirsiniz.

“Keşke daha önce bilseydim” Hepimiz daha önce orada bulunduk. Neyse ki, akünüzün değiştirilmesi gerekebileceğine dair çeşitli belirtiler ve belirtiler vardır:

  • Yavaş motor marşı: Aracı çalıştırmayı denediğinizde, motorun marşı yavaştır ve marş normalden daha uzun sürer. Bunu en iyi “rur rur rur” başlangıç ​​gürültü sesi olarak tanımlarsınız.
  • Motor ışığını kontrol edin: Motoru kontrol edin ışığı bazen akü gücünüz zayıf olduğunda görünür. Motoru kontrol etme ve soğutma sıvısı düşük ışıkları gibi garip sistem gösterge ışıkları, akünüzde bir sorun olduğu anlamına gelebilir. (Ayrıca daha fazla soğutma sıvısına ihtiyacınız olduğu anlamına da gelebilir).
  • Düşük akü sıvı seviyesi: Araba akülerinde genellikle yarı saydam bir muhafaza parçası bulunur, böylece akünüzün sıvı seviyesini her zaman kontrol edebilirsiniz. Mühürlenmemişlerse kırmızı ve siyah kapakları çıkararak da inceleyebilirsiniz (çoğu modern araba aküsü artık bu parçaları kalıcı olarak kapatmaktadır).
  • Alt satır: Sıvı seviyesi, içerideki kurşun plakaların (enerji iletkeni) altındaysa, akü ve şarj sisteminin test edilmesinin zamanı gelmiştir. Sıvı seviyeleri düştüğünde, genellikle aşırı şarjdan (ısı) kaynaklanır.
  • Şişmiş akü kutusu: Akü kutunuz çok fazla şişkin gibi görünüyorsa, bu akünüzün bozulduğunu gösterebilir. Akü kutunuzun şişmesine neden olarak akü ömrünüzü azaltan aşırı ısıyı azaltmanız gerekir.
  • Elektrik sistemi tutulmuştur: Garip titreyen ışıklar veya ‘Motoru Kontrol Et’ gibi uyarı ışıkları titriyor, kayboluyor ve sonra yeniden beliriyor. Tüm bu arızalar genellikle araç aküsü bitmek üzereyken ve güç sağlamaya çalışırken ortaya çıkmaya başlar. Alternatör arızalıysa, akünüz artık şarj almayacak ve tamamen kaput olmasına birkaç dakika kaldı.
  • Yavaş Krank: Arabanızı çalıştırıyorsunuz ve o dönmeye ve dönmeye devam ediyor, sonunda çalışıyor ya da çalışmıyor. Bu, alternatörünüzün akünüzü doğru şekilde şarj etmediği anlamına gelebilir. Ele geçirilen elektrik sistemini de deneyimlemeye başlarsanız, lütfen en yakın servise uğrayın. Arabanız bitmiş bir akü ve alternatörden birkaç dakika uzakta olabilir.

Okuyunuz: Experix Kurumsal Oto Ekspertiz

Değerlendirme Notu