Bujiler Aletsiz Nasıl Değiştirilir? Buji aralığınız, hava yakıt karışımını ateşleyen elektrik kıvılcımından sorumludur. Sonuç olarak, yanlış bir kıvılcım aralığı yanlış ateşlemeye, buji kirlenmesine ve diğer sorunlara yol açar.
Bu yazımızda bujilerin aletsiz nasıl açılacağını anlatacağız . Ayrıca neden uygun bir boşluğa ihtiyaç duyduklarını , yanlış bir buji boşluğunun sonuçlarını ve yeni bir bujiyi boşaltmak için en iyi araçları inceleyeceğiz .
Bujiler Aletsiz Nasıl Değiştirilir?
Bujiler Aletsiz Nasıl Çıkarılır (Adım Adım)
Buji boşluğunu korumak , eski bujinizi sağlıklı tutmanın ve sorunsuz çalışmasının önemli bir parçasıdır. İdeal olarak, bujilerinizi boşaltmak için doğru aleti kullanmalısınız. Ancak elinizde herhangi bir buji aralığı aracı yoksa, doğru aralığı nasıl elde edebileceğiniz aşağıda açıklanmıştır.
İhtiyacınız olacak şeyler:
- Üretici el kitabı
- Madeni paralar (kuruş, kuruş)
- Tornavida
Not : Kollarınızı sıvayıp boşluk ayarına başlamadan önce, buji elektrot ucuna nazik davranmayı unutmayın. Çok kolay kırılabilir ve ciddi motor hasarına neden olabilir.
Mekanik becerilerinize güvenmiyorsanız, tamircinizin onarımları halletmesine izin vermek en iyisidir.
Bu arada, bujileri alet kullanmadan nasıl açacağınız aşağıda açıklanmıştır:
- Eski bujiyi gevşetmek için bir tork anahtarı kullanarak başlayın . Bir lokma anahtar kullanabilirsiniz, ancak yeni fiş setlerini takarken bir tork anahtarı da yararlıdır.
- Bujiyi ateşleme sisteminden çıkarın. Buji kablosuna veya ateşleme bobinine zarar vermemeye dikkat edin.
- Arabanızın bujileri için önerilen boşluğu belirleyin . Bunlar tipik olarak üreticinin kılavuzunda tanımlanır.
- Ardından, önerilen boşluğu madeni paranızın boyutuyla karşılaştırın . Referans olarak, bir kuruş 0.06 ”ölçerken bir kuruş 0.053’dir . Önerilen boşluk boyutunuz bu ikisinden farklıysa, büyük olasılıkla bir buji boşluk ölçer veya boşluk aracı almanız gerekir.
- Madeni para önerilen teknik özelliklere uyuyorsa, onu boşluk ayırıcı olarak kullanabilirsiniz. Madeni parayı buji boşluğu arasında hafifçe kaydırarak başlayın . Boşluk ölçümünün buji boşluk ayarıyla aynı hizada olup olmadığını kontrol edin.
- Daha büyük bir boşluk için, bir tornavidanın arka ucunu kullanarak toprak elektrotunu ( toprak kayışı ) hafifçe içe doğru bükebilirsiniz .
- Çok dar bir boşluğunuz varsa, toprak elektrotunu dışarı doğru itmek için madeni parayı dikkatli bir şekilde kullanabilirsiniz.
- Çok nazik olun. Merkez elektrot ucuna dokunmamaya dikkat edin .
- Buji aralığınız doğru aralık parametreleri içinde olmalıdır . Değilse, bir buji boşluk bırakma aleti kullanmak veya bir tamirciye danışmak muhtemelen en iyisidir.
Bu yöntem, pahalı platin veya iridyum bujiler için önerilmez. İridyum bujiler çok hassas olabilir ve çok fazla basınçla çok kolay bükülerek bujilere zarar verebilir.
Not : Yeni bir buji takarken, yeni bujiyi silindir kapağına sıkmak için bir tork anahtarı kullandığınızdan emin olun. Buji kablosuna ve ateşleme bobinine dikkat edin.
Bunu akılda tutarak, bujiler hakkında bilmeniz gereken başka şeyler nelerdir?
Buji Boşluğu SSS
İşte buji boşluğu hakkında sık sorulan bazı sorular ve cevapları.
1. Bujilerin Neden Boşaltılması Gerekiyor?
Bujiler, ince ayarlanmış ekipman parçalarıdır ve kullanımı çok hassastır. Buji aralığı, bujilerin çalışmasında önemli bir rol oynar.
Dar bir boşluğunuz varsa, bujileriniz verimsiz veya zayıf bir kıvılcım üretecek ve daha düşük yakıt verimliliğine ve motor performansına yol açacaktır.
Daha büyük bir boşluğunuz varsa, kıvılcımlar toprak elektrotu ile merkez elektrot arasındaki mesafe boyunca sürekli olarak “zıplamaz”. Bu, motorun rölantide çalışmasına, yakıt ekonomisinin azalmasına veya daha da kötüsü motor arızasına neden olabilir.
Bu nedenle, eski bir bujinin bakımı için düzenli inceleme ve boşluk bırakma önemlidir.
Not : Yeni bir fiş büyük olasılıkla doğru boşluk özellikleri dahilinde önceden boşluk bırakılmıştır. Ancak boşluk özelliklerini her zaman yeni bir buji seti ile kontrol etmelisiniz.
2.Bujileri Boşaltmak İçin En İyi Araç Nedir?
Bazı durumlarda bujileri ev eşyalarıyla ayırabilirsiniz, ancak çoğu teknisyen ve araba tamircisi bir buji boşluk aleti kullanmanızı şiddetle tavsiye eder.
Bujileri açarken, tamirciniz bujilere (esas olarak merkez elektrot) zarar vermeyen endüstri tarafından onaylanmış aletler (aralık) kullanacaktır.
Bunlar şunlar olabilir:
- Madeni Para Boşluğu Göstergesi – Bir madeni para göstergesi veya rampa tarzı bir boşluk aracı, kenarları boyunca işaretler bulunan gümüş madeni paraya benzer. En dış kenar en incedir ve siz takımın ortasına doğru hareket ettikçe daha büyük boşluk ölçümleri için genişlik artmaya devam eder. Bunlar, buji elektrotuna zarar vermedikleri için kendiniz buji tamir ederken kullanımı en kolay olanlardır. Ancak diğerlerine göre oldukça pahalı olabilir ve kolayca bükülebilir veya kazınabilir.
- Tel Döngü Stili Boşluk Ölçer – Bir tel halkalı buji boşluk bırakma aracı, dış kenara tutturulmuş çeşitli kalınlıklarda birkaç tel halka ile gümüş bir para gibi görünür. Boşluk ayarı için bir kanca da içerebilir.
3. Yanlış Boşluklu Bujilerin Sonuçları Nelerdir?
Bujileriniz uygun boşluk konfigürasyonuna sahip değilse ateşleme sistemine, silindir kapağına ve diğer araba parçalarına zarar verebilirler.
Yanlış bir buji boşluk boyutu, aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi soruna yol açabilir:
- Motor tekleme
- kaba rölanti
- Buji kirliliği
- Motordan gelen tıklama veya tıklama sesleri
- Kötü motor performansı
- Motor durması
- Arabayı çalıştırmada zorluk
Bunların dışında, uygun bir boşluğun olmaması da zayıf hızlanmaya ve motor arızasına neden olabilir.
Buji Değiştirme Maliyeti Ne Kadardır ?
Bujiler, içten yanmalı motorunuzun küçük ama ayrılmaz bir parçasıdır. Hava yakıt karışımını yakmak için ateşleme bobini paketinden elektrik enerjisi almaktan sorumludurlar.
Çok fazla bakım gerektirmese de belirli aralıklarla değiştirmeniz gerekir. Buji değiştirme maliyeti öncelikle iki faktöre bağlıdır:
1. Buji Maliyeti
Bu fiyat, büyük ölçüde kullanacağınız bujilerin türüne göre belirlenir. Bakır, platin veya iridyum bujiler satın alın, parça başına değişkenlik gösterir.
Size adil bir fikir vermek için, işte farklı buji türlerinin maliyeti:
- Geleneksel bujiler : Bunlar parça başına yaklaşık 200-300 TL arasındadır.
- Gümüş bujiler : Bunlar parça başına değişir.
- Platin veya Çift platin bujiler : Platin bujiler markalarına göre değişime başlarken, çift platin parça başına değişir.
- İridyum bujiler : İridyum bujiler parça başına biraz yüksek bir maliyete sahip olabilir. Değişken olduğu için herhangi bir ücret tahmini vermiyoruz.
Tamirciniz, arabanız için en iyi bujileri belirleyebilmelidir.
Son düşünceler
Buji bakımı söz konusu olduğunda , iş için doğru alete yatırım yapmak en iyisidir. Buji aralığı ayarı için ev eşyaları kullanabilirsiniz, ancak daha sonraki onarımlarda riskli olabilir ve size çok pahalıya mal olabilir. Temel olarak bahsetmek gerekirse, bujiler çok hassastır.
Elektrot ucunu kolayca kırabilir veya kıvılcım aralığını boşluk aracı olmadan yanlış hesaplayabilirsiniz.
Peki bu sorunlardan nasıl kaçınırsınız?
Bujiler çok hassastır. Bir ihtimal kendiniz bu işin üstesinden gelemeyebilirsiniz. O halde, Experix ile iletişime geçebilir ve buji değiştirme işleminizi teknisyenlere ve Experix‘e bırakabilirsiniz!
Experix, rekabetçi ve peşin fiyatlandırmaya bütün onarımlarda 12 ay, 12.000 km garantiye sahip bir mobil oto tamir ve bakım çözümüdür . Buji değişimi için bir maliyet tahmini almak için şimdi bize ulaşın. Unutmayın aracınızın motoru, bujisi temel noktalardır. Düzgün bir sürüş deneyimi için bunları ihmal etmemeli gereken bakımı ve önemi göstermelisiniz. Aracınızın motor ve bujilerinin ne durumda olduğunu bilmiyorsanız uzman gözüne güvenin. Experix sizin için burada uzman hizmet sunar. Uzman ekibimizin desteğinden faydalanıp en uygun şekilde en büyük hizmeti alırsınız. Experix 7/24 uzman teknisyenleri ve kalifiye ekibiyle size ekspertiz hizmeti verir!