Motor titremesi nedenleri nelerdir? İşte 4 Olası Neden

Motorunuz Titriyor mu? İşte 4 Olası Neden

Motorunuz Titremesi nedenleri? İşte 4 Olası Neden

Teknik olarak, bir tekleme, bir veya daha fazla motor silindiri içindeki eksik yanmanın (veya sıfır yanmanın) sonucudur. Ancak size, yani sürücüye, sorun araç çalışırken genellikle tereddüt veya titreme gibi gelecektir. Modern araçlarda, tekleme olduğunda kontrol motoru ışığı da yanar.

Kontrol motoru ışığı yandığında, genellikle güç aktarma sistemi kontrol modülü (PCM) olarak adlandırılan aracınızın birincil bilgisayarı, belleğinde bir tanılama sorun kodu (DTC) depolayacaktır. P0300 ila P0312 arasındaki kodlar, motor titremesi ile ilişkili birincil DTC’lerdir.

Motor Titremesi Nedenleri? Neden Tekleme Yapıyor?

Motorunuzun tekleme yapmasının birçok nedeni vardır . Motorun titreme yapmasına neden olabilecek bir sensör olabilir veya başka sebepler de olabilir. Diğer bileşenlere zarar vermemek için mümkün olan en kısa sürede teşhis ve onarım yapılması önemlidir.

Motor Titremesinin En Yaygın Nedenleri

Tamam – diyelim ki arabanızda motor teklemesi var. Soru şu: Sorun neden oluyor? Ne yazık ki, birçok potansiyel sebep var, bu yüzden bu soruyu cevaplamak her zaman kolay değil. Arabanızda bir tekleme varsa, bunun nedenini bir profesyonelin bulmasına izin vermek en iyisidir .

Bir tamircinin sorunu teşhis ederken bulabileceği şeyler şunlardır:

1. Ateşleme sistemi sorunları

Çoğu insan tekleme terimini duyduğunda, aklına eskimiş bujiler gelir . Fark etmedikleri şey ise bujilerin ateşleme sisteminin sadece bir parçası olduğu. Tipik bir modern ateşleme sistemi, kontrol modülü, krank mili konum sensörü , bobin paketleri , kablolama ve tabii ki bujiler dahil olmak üzere çeşitli bileşenler içerir . Bu parçalardan herhangi biriyle ilgili sorunlar motorun tekleme yapmasına neden olabilir.

2. Motor Titremesi: Hava ve yakıt dağıtım sorunları

Motorun içinde hava ve yakıt birbirine karışır, ardından karışım buji tarafından ateşlenir . Patlama, motoru harekete geçirir ve arabanızı yolda itmek için gereken dönme kuvvetini yaratır. Arızalı bir yakıt enjektöründen vakum sızıntısına kadar, hava/yakıt karışımını fırlatan herhangi bir sorun, teklemeye neden olabilir.

3. Emisyon ekipmanı sorunları

Son model arabalar, atmosfere salınan kirlilik miktarını en aza indirmeye yardımcı olan bir dizi emisyon ekipmanına sahiptir. Birkaç örnek, egzoz gazı devridaim (EGR) sistemi ve pozitif karter havalandırma (PCV) sistemini içerir. Bazı durumlarda, emisyon ekipmanıyla ilgili sorunlar motorun hava/yakıt karışımını bir tekleme oluşturacak kadar değiştirebilir.

4. Motor mekanik sorunları

Pek çok insan, motordaki mekanik bir sorunun teklemeye neden olabileceğinin de farkında değil . Motorun içindeki her silindir, tam yanma için hava/yakıt karışımını sıkıştırması gereken bir piston içerir. Ve piston yukarı doğru hareket ederken, yeterli sıkıştırmayı oluşturmak için silindirin tamamen kapalı kalması gerekir. Dahili motor sorunları, silindirin düzgün bir şekilde sızdırmazlığını önleyerek sıkıştırma kaybına ve motorun tekleme yapmasına neden olabilir.

5. Sensör ve modül sorunları 

Günümüz araçları, çoğu PCM’nin yakıt dağıtımı ve ateşleme zamanlaması gibi kritik işlevlerin kontrolünü belirlemek için kullandığı çok sayıda sensör içerir. Böyle bir sensör sorunu, motorun tekleme yapmasına kolayca katkıda bulunabilir. Nispeten nadir olmakla birlikte, PCM’nin kendisiyle ilgili bir sorun da teklemeye neden olabilir.

6. Kontrol devresi sorunları

Tüm giriş ve çıkış motor yönetim cihazları (yani sensörler, ateşleme bobini paketleri vb.) gerektiğinde elektrik devreleri aracılığıyla bağlanır. Bu devrelerdeki hasarlı kablolama veya gevşek bağlantı gibi sorunlar motorun tekleme yapmasına neden olabilir.

Silindir Teklemesinin Sebebi Nedir?

Tamirciniz 4 silindirli tekleme veya silindir 4 teklemeden bahsettiğinde, OBD2 tanı tarayıcılarının P0304 hata kodunu gösterdiği anlamına gelir. Bu meydana geldiğinde, genellikle aracınızın Güç Aktarma Organı Kontrol Modülünün 4 numaralı silindirde bir motor tekleme tespit etmesinden kaynaklanır. P0304 kodu, aracınızın performansını ve sürüşünü etkileyebilir, bu nedenle sorunun tamirciniz tarafından mümkün olan en kısa sürede çözülmesi gerekir.

Kesin sorunu teşhis etmek tam olarak kolay değildir ve ‘sihirli bir düzeltme’ yoktur. Potansiyel nedeni ortadan kaldırmak ve izlemek için aracınızın gösterdiği diğer sorunların dikkate alınması gerekir.

Motorunuz Titriyor mu? İşte 4 Olası Neden  Silindir 4 teklemesinin olası nedenleri şunlardır:

  • Hasarlı bir yakıt enjektörü
  • Yapışkan valfler
  • Arızalı bujiler
  • Aşınmış bobin paketleri
  • Arızalı enjektör devresi
  • Kötü katalitik dönüştürücü e r
  • Düşük yakıt basıncı
  • Sızdıran kafa contası
  • Arızalı oksijen sensörü
  • Arızalı kütle hava akışı sensörü
  • Arızalı gaz kelebeği konum sensörü

Bu bileşenlerden herhangi biri silindir 4’ün tekleme yapmasına neden olabilir ve bir P0304 motor kodunun temel nedeni olabilir. Bununla birlikte, aşağıdaki işaretlerle birlikte bir tekleme dikkate alınacaktır:

  • Motor ışığını kontrol edin
  • Motor durması
  • kaba boşta
  • Yavaş hızlanma
  • Aşırı yakıt tüketimi
  • Aracı zor çalıştırma
  • Düşük yakıt basıncı
  • Düşük sıkıştırma

Okuyunuz: Motor Performans Testi 

Motorum Ne Zaman Tekleme Yapar?

Hızlanırken Motor Titremesi

Bir motor hızlanma sırasında/gaza basıldığında tekleme yaptığında, bu sadece motor için kötü olmakla kalmaz, aynı zamanda yoldaki herkes için özellikle tehlikeli olabilir. Hızlanırken bir araç yük altındayken teklemeler meydana gelebilir. Bu, yavaş veya yavaş hızlanmaya neden olur ve aracınız hızlanmakta zorlanabilir. Gaza basarken bir sarsıntı hareketi hissedebilirsiniz.

Hızlanma sırasında motor titremesi en yaygın nedeni aşınmış bujilerdir. Bujiler aşırı aşınmaya maruz kaldıklarında, olması gerektiği gibi piston silindirindeki yakıtı tutuşturmazlar. Bu aynı zamanda kirlenmiş bujiler, çatlamış bir distribütör kapağı veya bozuk buji kablolarından da kaynaklanabilir. Tüm bu problemler, bobin voltajının buji boşluğunu atlamasını önlemek için aynı sonuca yol açar ve araba hızlanırken motorun tekleme yapmasına neden olur.

Ayrıca, arızalı bir gaz kelebeği konum sensörüne (TPS) ve kirli yakıt enjektörlerine sahip birçok otomobilin sahipleri tarafından tekleme olduğu bildirildiğini görüyoruz. Yakıt enjeksiyonu ve hava emme sistemi gibi diğer birçok sistem, doğru veriler için TPS’ye güvenir ve doğru çalışmıyorsa, hızlanırken bir motor teklemesi, yanan bir motor kontrol ışığı ve araç arızalanabilir. hatta ‘gevşek ev moduna’ geçin.

Yalnızca Rölantide Tekleme

Bir arabanın mükemmel bir şekilde iyi sürmesi nadir değildir, ancak daha sonra rölantide küçük hıçkırıklar veya küçük teklemeler belirtileri gösterir. Bu, yüzeyde, her zaman bir teşhis kodu kaydetmediğinden nedenini belirlemek zor görünebilir. Bazı teknisyenler, soruna daha fazla bakmakta isteksiz olabilir, kod yoksa sorun yoktur – ancak durum böyle değildir. Bazen, bir önlem olarak, teknisyenler, teklemenin kesin nedenini yalnızca rölantide bulamazlarsa, yakıt pompasını, enjektörleri ve bujileri değiştirmek isteyebilirler.

Bulduğumuz şey, genellikle rölantide teklemenin nedeninin yanlış bir hava/yakıt karışımı olmasıdır. Bu, arızalı bir O2 (oksijen) sensöründen veya temizlenmesi gereken tek bir enjektörden ve hatta bir vakum sızıntısından kaynaklanabilir. Arabanın küçük geri tepmelerden muzdarip olması, motor devrinin tutarlı olmaması veya motor bölmesinden bir tıslama sesi gibi herhangi bir olağandışı gürültü gelmesi gibi sorunu izlemek için diğer fiziksel semptomların dikkate alınması gerekecektir. bir vakum kaçağı.

Bir motor teklemesi, araçlarını sürmeyi zorlaştırdığı için araç sahibi için çok fazla strese neden olabilir. Tamirciniz, soruna neyin neden olduğundan tam olarak emin olmadığını söylerse, bu stres artabilir. Yaşadığınız herhangi bir sorun hakkında çok fazla bilgi toplamak veya motorunuzdan bir şeylerin yanlış olduğuna dair işaretler almak, tamircinizin teklemenizin nedenini bulmasına yardımcı olabilir.

Motorunuz Titriyor mu? İşte 4 Olası Neden

Motor Titremesi nedenleri nelerdir? İşte 4 Olası Neden

Motor Titremesi Ne Hissettirir?

Sorunu hızlı bir şekilde tanımlamanıza yardımcı olacağından, bir motor teklemesinin nasıl bir his olduğunu bilmek önemlidir. Bir tekleme başladığında herhangi bir hızda sürüyor olabileceğinizi ve motorunuzun teklemesinin neye sebep olduğuna bağlı olduğunu unutmayın.

Sürüş sırasında bir tekleme motorun seyrek olarak güç kaybetmesine veya gaza basıldığında hızlanmada kısa bir duraksamaya neden olabilir. Hızlanma sert olabilir veya araç gücünü kaybetmiş gibi hissedip normalden daha yavaş hızlanıyor. Motor, hızını geri kazanmadan önce birkaç saniye tökezliyormuş gibi hissedebilir. Bu, hatalı bir O2 sensörü nedeniyle yanlış bir hava/yakıt karışımından kaynaklanabilir. Alternatif olarak, hatalı ateşleme yapan bir silindir motorun dengesini bozarak bir sarsıntı hissine neden olabilir.

Motor tekleme yapıp güç kaybettikçe sarsılabilir veya agresif bir şekilde titreyebilir. Araba çoğu zaman normal çalışıyor gibi görünebilir, ancak bir trafik ışığında durduğunuzda veya arabanızı çalıştırdıktan hemen sonra, rölantide zorlanıyormuş gibi görünebilir. Klimayı veya farları çalıştırmak gibi yüksek aksesuar yüküne de neden oluyorsanız, stop etme daha sık meydana gelir. Bazı teklemeler (adil bir zorluk derecesinde olsa da) sürüşe devam etmenize izin verirken, diğerleri motorunuzun tamamen durmasına neden olur. Herhangi bir kaba rölanti belirtisi, aracınızın yakıt sisteminin teklemeye neden olduğunun oldukça iyi bir göstergesidir.

Motor Tekleme Sesi Neye benziyor?

Bir motor titremesi, motorunuzdan çok benzersiz ve fark edilir bir ses çıkmasına neden olur. Otomotiv sesleri konusunda uzman olmasanız bile, bunun ne zaman olduğunu fark edeceksiniz. Aracın içinde veya dışında motordan duyabileceksiniz veya egzozdan bir ses geldiğini fark edebilirsiniz. Peki motor tekleme sesi nasıldır?

Bir motor titremesinin en yaygın tanımları, genellikle motor 1.500 – 2.500 RPM arasında herhangi bir yerdeyken patlama, hapşırma, çarpma, uğultu veya geri tepme gibi bir sestir. Ses, yanmamış yakıt silindirden çıktığında ve bir sonraki silindirin kıvılcımı tarafından ateşlenmeden önce egzoz torku sırasında dışarı itildiğinde ortaya çıkar ve egzoz sisteminden patlamasına neden olur.

Arabanız zorlanıyor gibi görünüyorsa, muhtemelen motorda tekleme olduğunu da söyleyebilirsiniz. Arabanızın içinden duymak için radyonuzu kapatmanız ve camlarınızı kapatmanız gerekebilir. Motorunuzu yakından dinlerseniz, normalden farklı ses çıkardığını fark edeceksiniz. Motor sesindeki genel bir değişiklik, bir silindirin çalışmadığının bir göstergesi olabilir. Bu, tam gaz altındayken aracın gücünün olmaması gibi bir motor teklemesinin diğer belirtileriyle doğrulanabilir.