Google, otomobillerin çevrimiçi reklamlarının yapılma şeklini değiştirecek gibi görünen yeni bir araç reklamı biçimini kullanıma sundu.

11 Mart Cuma günü Amerika’daki NADA kongresinde tanıtılan yeni format, satılık sıfır veya ikinci el arabaları doğrudan araba satıcılarından Google aramasında gösterecek bir çalışma başlattı.

Yeni reklam formatı şu anda Amerika Birleşik Devletleri’nde mevcut ve arama devi bunun yakında daha fazla ülkede kullanıma sunulacağını’ söylüyor.

Araba Satıcısı, Galeri veya Bayiler bu konuda büyük rekabete gireceği bir gerçek yakın zamanda da tüm ülkelerde bu reklam biçiminin kullanılacağını düşünüyorum.

Bu reklam biçimi, Ülkemizde Google da, satılık arabaları doğrudan arama sonuçlarına sunan Otonet, Vavacars, otokoç, Autorola gibi firmaları büyük bir rekabete sokacağı gerçek.

Google’da otomotiv perakende sektörü başkanı Lissette Gole, Car Dealer’a şunları söyledi: “Araba satın alma son yıllarda büyük bir değişim geçirdi.

‘İnsanlar artık bayilikten bayiliğe tüm günlerini harcamıyor.

‘Artık çoğu araba araştırması çevrimiçi olarak yapılıyor ve hatta satın almalar bile bu yöne doğru gitmeye başlıyor.

Bayilerin potansiyel araba alıcılarıyla bağlantı kurmak için çevrimiçi olmaları için daha fazla fırsat var. Araç reklamları, alıcıları bayilere bağlamaya yardımcı olarak, insanların ihtiyaç duydukları bilgileri bir bakışta görmelerini kolaylaştırır.

Google, robots.txt dosyalarına ‘yerel/arabalar’ ve ‘yerel/bayilik’ ekledi, hızlı bir şekilde silindi, ancak blogcular tarafından fark edildi.

Google’ın doğrudan tüketicilere araba satmaya başlayacağını düşünüyorlardı.

Google, 2021’de yeni arabaların yüzde 16’sının çevrimiçi veya bir uygulamada satın alındığını ve “bu sayının artacağına” inandığını söylüyor – üç yıl önce bu rakam sadece yüzde birdi.

Firma duyurusunda şunları söyledi: “Bayilerin potansiyel otomobil alıcılarıyla çevrimiçi olarak bağlantı kurması için önemli bir fırsat var ve Google, işletmelerin ilgili envanterlerini tanıtmasını ve yeni kitlelere ulaşmasını kolaylaştırmak için araç reklamları sunuyor.

Birisi 2019 Volvo Marka araç için arama yaparsa, yakınlarda satın alabilecekleri veya teslim edilebilecekleri çeşitli araç seçeneklerinin yanı sıra konum, marka, model, fiyat ve kilometre gibi resimler ve envanter bilgileri görecekler.

Bir araba seçtiklerinde, reklam onları web sitenizdeki araç açıklama sayfasına yönlendirecek ve burada potansiyel müşteri formu doldurabilecekleri veya bayinizin iletişim bilgilerini alabilecekler.

Ardından, potansiyel müşteriler ve mağaza ziyaretlerinde bulunarak araçları rahat bir şekilde alabilecekler.

google araba reklamlari

google ads araba reklamı

google ads araba reklamı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Google Araba Ads Reklam Biçimi

Reklamlar, Google aramanın Alışveriş sekmesinde bulunanlara benzer görünüyor ve arabaların daha doğrudan görünmesine yardımcı olacak.

Yeni reklam biçimi, otomobil satıcılarından bir özet akışı alıyor ve arama devi, alışveriş yapanları en alakalı otomobillerle eşleştiriyor.

Google, arama kampanyalarını araç reklamlarıyla tamamlayan reklam verenlerin, beta testi sırasında dönüşümlerde yüzde 25 artış gördüğünü söylüyor.

Google, giderek daha fazla insanın bir sonraki arabasını bulmak için internete yöneldiğini ve yeni araba alıcılarının yaklaşık yüzde 89’unun yeni araçlarını internetten araştırdığını söylüyor.