Bir logo, firmayı tanıtan en önemli araçlardan biridir. Araba marka logoları ise yalnızca otomobil üreticisini göstermekle kalmaz, markaya dair bir hikayeyi de anlatır. Firma, insanları bu hikayeye ne kadar ortak ederse o kadar çok akılda kalır.

Hem bir tanıtım hem de pazarlama aracı olarak araba marka logoları ve anlamları özellikle otomobil tutkunlarının ilgisini çeker. İyi markaların logolara yansıyan iyi bir hikayesi vardır. Bu hikayeler kullanıcıyı markaya bağlar. Firmanın tanınırlığını ve değerini arttırır. Bir logo, markayı işaret edip ona dair bilgileri anımsamanızı sağlarken bu hikayeyi anlatır.

Araba Marka Logoları

Araba Marka Logoları

Örneğin, dört adet iç içe geçmiş daire şeklinde olan Audi logosu anlamı nedir diye merak ettiniz mi? Sizin için hazırladığımız yazımızda otomotivde dünya devlerinin hikayelerine ortak olabilirsiniz.

 

Araç Logosu Nedir?

Araç logosu, bir otomobilin hangi otomotiv firması tarafından üretildiğini, hangi markaya ait olduğunu gösteren bir simgedir. Bir araba logosu gördüğünüzde, araca ait birçok bilgiye de ulaşabilirsiniz. Logo üzerinden aracın markasını anladığınızda, üretim yeri, genel üretim özellikleri, kalitesi gibi birçok konuya erişmiş olursunuz.

Otomotiv sektöründe kalite ve itibar her şeydir. Bu anlamda, araba logoları yalnızca araçların üzerlerinde kullanılmaz. Özellikle önemli etkinliklerde araba marka logoları sıklıkla görülür. Bu simgeler, üreticinin etkinlikte sponsor olduğunu gösterir ve itibar kazanmasını sağlar.

 

Araba Marka Logoları ve Anlamları 

Kullandığınız ya da trafikte sıklıkla rastladığınız araba marka logoları ve anlamları konusunda bilginiz var mı? Araba logoları genel olarak bir çerçeve içinde simge olarak tercih edilir. Kullanıldığı alan nedeniyle bir çerçeve her zaman anlatılmak isteneni daha net bir şekilde gösterir. İçerisindeki simge ise firmaya özgülenen alanıdır. Bazı firmalar, araba marka logoları anlamlarını doğrudan müşterileri ile paylaşır. Bazı firmalar ise bunu kullanıcının yorumuna bırakır.

 

Audi Logosu Anlamı

Audi Logo 1

Audi Logo 1

Audi’nin tarihi 1899 yılına kadar gidiyor. August Horch, ortak olduğu Horch & Cie’den kısa bir süre içinde ayrılarak yoluna Horch olarak devam ediyor. 1932 yılında 4 Alman devi Audi, DKW, Horch ve Wanderer, Audi altında birleşiyor. Audi logosu anlamı da bu birleşmede yatıyor. Şirket birleşmesi, logoda 4 adet iç içe giren halka ile gösteriliyor. Dikkat çekici bir nokta da Almanca’da dinlemek anlamına gelen Horch’un Latince karşılığının da Audi olması. Audi logosunun bir yandan da olimpiyatlara işaret ettiği ifade ediliyor.

 

Mercedes Logosu Anlamı

Mercedes Logo

Mercedes Logo

En lüks araçlar arasında olan Mercedes- Benz’in logosu daire içinde üç köşeli yıldızdan oluşuyor. Markanın amblemleri yıllar içinde güncellense de şekil olarak çok az değişiklik geçirmiştir. Mercedes logosu anlamı firmanın kara, hava ve deniz araçlarında iddiasını gösteriyor.

 

BMW Logosu Anlamı

BMW Logosu ve Anlamı

BMW Logosu ve Anlamı

Lüks araç kategorisinde öncü markalardan biri olan BMW de logosunu daire olarak tercih eden firmalar arasındadır. Sektöre 1916 yılında uçak motoru üreticisi olarak giren firmanın kullandığı ilk amblem, siyah çerçeve içinde dörde bölünmüş ve çapraz olarak beyaz ve mavi renklendirilmiş bir halka idi. Üstte bulunan BMW harfleri ise hardala çalan bir renkti. Logoda bulunan renklerden mavi ve beyaz gökyüzünü temsil eder. BMW logosu anlamı gökyüzünde uçan bir pervaneyi işaret ettiği söylenebilir. Yıllar içinde amblemdeki renkler ve fontlar değişikliğe uğrar. 2020 yılı itibari ile siyah renk logodan çıkarılarak beyaz bir çerçeve ve beyaz yazı fontu kullanılmaya başlanır.

 

Toyota Logosu Anlamı

Toyota Logosu ve Anlamı

Toyota Logosu ve Anlamı

En büyük araba üreticilerinden biri olan Toyota’nun merkezi Japonya’dır. Firma 1937 yılında Kiichiro Toyoda tarafından kurulur. Pirincin Japonlar için önemini bilmeyen yoktur. Toyoda da Japonca’da bereketli pirinç tarlası anlamına gelir. Bu bereketi işaret edecek şekilde aracın ismi de Toyoda olarak seçilir. Sektör pazarı doğrultusunda da harf kullanımı değiştirilir.

Firma amblemi yıllar içinde önemli ölçüde değişir. En son 1898 yılı itibari ile bugünkü halini alır. Toyota logosu anlamı firma tarafından açıklanmıştır. Firma tarafından yapılan betimlemeye göre, büyük oval içindeki iç içe geçmiş ve T harfi oluşturan iki oval müşterinin ve firmanın kalbini temsil ediyor. Dışta yer alan oval ise dünyayı simgeliyor. Başka bir deyişle, Toyota logosuya bir dünya içinde birbirlerine güvenen ve karşılıklı yarar sağlayan bir ilişki temsil ediliyor.

 

Volkswagen Logosu Anlamı

Volswagen Logosu

Volswagen Logosu

Volkswagen, araba marka logoları arasında en çok merak edilenlerden biridir. Firma, 1937 yılında Almanya’da kurulur. Volkswagen logosunun anlamı için hem marka isminden hem de üretildiği dönemden yola çıkılır. Kelime anlamı olarak Volks halk, Wagen araba demektir. Bu doğrultuda, firma ismi “Halkın Arabası” anlamında gelir. Nazi döneminde yapılan aracın ilk ambleminde parti amblemi olan Gamalı Haç’tan esinlenilir. Yuvarlak çarkın içine Nazi simgesi yerine V ve W harflerinden oluşan bir simge yerleştirilir. Kenarları için pervane şeklinde dört kanat kullanılır. Daha sonra bu pervaneden vazgeçilerek yalnızca dişli formatında bir daire tercih edilir.

1945 yılında ise amblem bugünkü halini almaya başlar. Dişliler yerine düz bir daire içine markanın baş harflerinden oluşturulan simge korunmuştur. Marka bugün kullandığı logoda mavi ve beyaz renkleri tercih eder.

 

Ferrari Logosu Anlamı

Ferrari Logosu ve Anlamı

Ferrari Logosu ve Anlamı

Pahalı zevklerin aracı olarak bilinen Ferrari, dönemin ünlü pilotu Enzo Ferrari tarafından kurulur. Şirketin çıkış merkezi İtalya’dır. Ferrari logosu anlamı amblemde bulunan atın hikayesi ile ilişkilidir. 1. Dünya Savaşı’nda sayısız zafere imza atan ünlü pilot Francesco Baracca’nun uçağı Monte Montello civarlarında düşmüştür. Enzo Ferrari’nin kendisine büyük bir hayranlığı bulunur. Bu nedenle, Baracca’nın savaş uçaklarında kullandığı şahlanan at amblemini, firmasının logosu olarak kullanmak ister. Firma merkezi olarak da Montello’yu seçmiştir. Baracca’nın ailesinden gerekli izinleri aldıktan sonra, şahlanan atı logo haline dönüştürülerek kullanılmaya başlanır.

Firmanın bugün kullandığı logo, içinde şahlanan bir at yerleştirilen ve üzerinde İtalya milli bayrağının renklerini taşıyan sarı bir rozet şeklindedir.

 

Opel Logosu Anlamı

Opel Logosu ve Anlamı

Opel Logosu ve Anlamı

Opel, küçük bir garajda üretime başlayarak bugün milyonlarca araç çıkışı yapan bir üreticidir. Firma 1900lü yılların başında üretime başlar. Opel de daire içinde simge seçen araçlar arasındadır. Amblemleri yıllar içinde çok fazla değişikliğe uğramış olsa da daire içinde simge kullanımı 1937 yılıyla başlar. İlk simge olarak zeplin seçilir. 1964 yılında ise zeplin yerini Z harfine bırakmıştır. Bu Z harfi şimşek şeklinde simgeleştirilmiştir. Opel logosu anlamı daire bir halkanın temsil ettiği güven ve içinde bulunan şimşeğin temsil ettiği hızdır.

Okuyunuz: Opel Corsa Özellikleri ve Fiyatları

 

Hyundai Logosu Anlamı

Hyundai Logosu ve Anlamı

Hyundai Logosu ve Anlamı

Hyundai logosunda oval bir çerçeve kullanan markalar arasındadır. İlk bakışta çerçeve içinde bir H harfi görülür. Ambleme daha yakından bakıldığında Hyundai logosu anlamı daha iyi anlaşılabilir. H harfini oluşturan ve el sıkışan iki insan bulunur. Solda bulunan ve şirketi temsil ettiği düşünülen figür biraz daha öne doğru eğilmiş olarak hizmeti temsil eder. Sağdaki figür ise memnuniyet içindeki bir müşteriyi gösterir. El ele sıkışmak aralarında kurulan bir köprüyü ve güven ilişkisini temsil eder. Bu bilgi firmanın internet sitesinde de açıkça yer alır.

Firmaların, araba marka logoları kullanılan renkler, dış çevre biçimi ve fontlar açısından farklılık gösterir. Piyasada bulunan üreticilerin en çok tercih ettiği ana şekiller halka, oval ve rozettir. Bunun yanında Mitsubishi gibi tamamen özgün bir şekil ile markalaşan firmalar da bulunur. Her bir firmanın logo seçimi kendi hikayesi ile bağlantılıdır. Bu hikayelere ortak olmak marka seçiminizi de etkileyecektir.