Serpantin kayışınız gıcırdıyor mu? Serpantin Kayışı Nedir? Ne yapmalısınız? Bu yazıda, serpantin kayış gürültüsünü nasıl tanımlayacağımızı , buna neyin sebep olduğunu ve bu konuda ne yapacağımızı öğreneceğiz .

Serpantin Kayışı Nedir?

Serpantin Kayışı Nedir?

Serpantin Kayışı Gürültüsü Nasıl Belirlenir?

Araba sürerken gıcırtı sesi duymanızın birkaç nedeni olabilir.
Serpantin kayış sesini kolayca belirlemek için şu işaretlere dikkat edin:

  • Aracınızı çalıştırdığınızda gıcırtı sesinin sürekli olup olmadığını ve aracınızın ön tarafından (kaputun altından veya motor bölmesinden) geliyormuş gibi hissedip hissetmediğini kontrol edin. Cevabınız evet ise, duyduğunuz gıcırtı serpantin kayışınızdan veya tahrik kayışından geliyor.Aniden hızlanırsanız veya U dönüşü yapmaya çalışırsanız, kayışın gıcırtılı sesi daha yüksek veya daha agresif hale gelebilir. Yağmur veya nem de durumu daha da kötüleştirebilir.
  • Alternatör, su pompası, hidrolik direksiyon pompası vb. gibi diğer sistemlerin mücadele etmeye başladığını görebilirsiniz.Örneğin, motorunuz sık sık aşırı ısınıyorsa ve tıkırdama veya gıcırdama sesi çıkarıyorsa, su pompanız arızalıdır (serpantin kayışla çalışır) . Bu nedenle aşırı ısınma ve arızalı bir su pompası, arızalı bir kayışın işareti olabilir.
  • Gıcırdayan kemerinize hidrolik direksiyon eksikliği eşlik ediyorsa , bu, gıcırtı sesinin serpantin bir kayıştan geldiğinin bir başka onayıdır. Bu, hidrolik direksiyonunuzu döndürmenizi zorlaştıracak ve bunu hemen fark edeceksiniz.
  • Ve son olarak, serpantin kayış sorunu varsa klimanız çalışmayacaktır . Bu nedenle, soğuk havayı çalıştırmaya çalışırsanız ancak soğuk hava çıkmazsa , bu kötü bir tahrik kayışı sorunudur.

Not : Kötü bir serpantin kayış tek başına herhangi bir gösterge paneli lambasını yakmaz, bu nedenle aracınızın sistemindeki herhangi bir arızaya karşı tetikte olmak önemlidir. 

Bir şey tespit ederseniz, serpantin kayışı alternatörünüz ve hidrolik direksiyonunuz gibi hayati motor bileşenlerini doğrudan etkilediği için hemen kontrol ettirin.

Serpantin Kemer Gürültüsü: 8 Yaygın Neden

Motorunuzu her çalıştırdığınızda o yüksek perdeden gıcırtıyı duymaya devam ederseniz, bunun farklı nedenleri olabilir. Bunlardan bazıları:

1. Yıpranmış Kemer veya Kuru Serpantin Kemer

Zamanla, çoğu araba parçası gibi serpantin bir tahrik kayışı bozulur. İyi haber şu ki, yeni araba modelleri daha uzun süre dayanan dayanıklı kayışlarla (motor kayışı, alternatör kayışı, triger kayışı vb.) geliyor.

Ancak, yaklaşık 75.000 mil sonra eski kemerinizi yenisiyle değiştirmelisiniz .
Bunu yapmazsanız, en öngörülemeyen anlarda kırık bir serpantin veya fan kayışınız olacak.

Kurumaya başlayan bir fan kayışından da serpantin kayışı sesi gelebilir.
Bu gıcırtı sesi, hareket nedeniyle sürekli sürtünme nedeniyle ortaya çıkabilir. Motordan gelen sıcaklık da kayışı kurutabilir.

Tüm bu nedenler, kayışı birbirine bağlayan, her bir gergi kasnağını düzgün bir şekilde kavramak için gereken gerilimi artık koruyamayan daha zayıf bir serpantin kayışı ile sonuçlanır.

Ek olarak, herhangi bir kasnak kaymaya başlarsa, serpantin kayışı da kayacak ve bu sinir bozucu gıcırtı sesini üretecektir.

Ayrıca kaputu açıp eski kemerinizde çatlak olup olmadığını görsel olarak kontrol etmek de iyi bir fikirdir.
Herhangi bir çatlak varsa, her an kopabilen kuru bir kayışınız var.

Bu durumda, serpantin kayış gürültüsünü durdurmanın tek yolu, bir tamirciye yedek kayış taktırmaktır .

2. Yıpranmış Kasnak veya Yanlış Kasnak Hizalaması

Cızırtıya veya diğer seslere neden olanın sadece serpantin kayışı (alternatör kayışı) olmadığını biliyor muydunuz ?

Her şey, kayışı dönerken yerinde tutan dönen kasnak oluklarına sahip bir kasnak sisteminden oluşur.

Herhangi bir gergi kasnağı zamanla aşınmaya başlarsa, daha fazla cıvıltı sesi çıkarır. Kasnak olukları hasar görmüşse cıvıltı sesini de duyacaksınız.

Bu, yıllar içinde sürtünme nedeniyle meydana gelir ve kayışta çatlaklara yol açar. Bu çatlakların sayısı artarsa, kayış gerginliği ve kasnak sistemindeki sıkılık azalarak kayma veya kopmaya neden olur.

Neyse ki, profesyonel mekanikçiler yanlış hizalanmış herhangi bir kasnağı düzeltebilir veya herhangi bir gergi kasnağını kolayca değiştirebilir.

Serpantin Kayışı Nedir?

Serpantin Kayışı Nedir?

3. Soğutma Sıvısına Maruz Kalma

Antifriz (motor soğutma sıvısı), motorunuzu aşırı sıcaklıklarda düzenlemeye yardımcı olmak için suyla karıştırılmış renkli bir sıvıdır.

Dışarıdaki sıcaklık sıcaktan soğuğa değişirken, aracınız eşit bir çalışma sıcaklığı sağlamak için soğutma sıvısını motor bloğuna pompalayacaktır.

Ancak bu sıcaklık regülatörü de tehlikeli olabilir.
En küçük soğutma sıvısı bile serpantin kayışına veya tahrik kayışına zarar verebilir. Genellikle soğutma suyu hortumlarındaki bir sızıntıdan damlar veya motor fanından dışarı üflenir ve kayışın gıcırdamasına neden olur.

Ne yazık ki, antifriz kayışa battıktan sonra yıkayamazsınız ve kayışa hemen zarar verir. Gıcırtı veya gıcırdama sesini azalttığını iddia eden bazı kemer giydirme ürünleriyle karşılaşsanız da, kayış seslerini düzeltmek için çoğunlukla yedek kayışa ihtiyacınız olacaktır.

4. Soğuk Hava

Hava durumu ayrıca serpantin kuşağının ne kadar süreceğini de etkileyebilir.
Soğuk sıcaklıklar, kayış malzemesini kırılgan hale getirebilir ve daha hızlı hasara meyilli hale getirebilir.

İşte iyi haber: Sabahları hava soğukken gıcırtı sesinin güçlü olduğunu, ancak motor ısındıkça ve gün daha da ısındıkça azaldığını fark ederseniz, muhtemelen kayışınız kötü değildir.

Ancak, gıcırdayan kayışın nedenini doğrulamak için bir tamirciye kontrol ettirin ve bu kayış sesini ortadan kaldırmak için serpantin kayış değişimine ihtiyacınız olup olmadığını öğrenin.

5. Yanlış Kurulum Nedeniyle Kayış Kayışı

Serpantin kayış değişimi, bir tamircinin sizin için yapabileceği en kolay şey olabilir.
Bununla birlikte, tahrik kayışının yüksek gerilimli yapısı nedeniyle, düzgün çalışması için ray üzerinde hassasiyete ihtiyacı vardır.

Yedek kayış düzgün takılmadıysa, yepyeni bir kayış ve yeni kayış kasnağı bile gıcırtı sesini kesmez.

Neyse ki, bu sorunu tespit etmek oldukça kolaydır.
Yeni bir serpantin kayışı taktıysanız ve yine de gıcırtı sesini duyuyorsanız, tamirciniz yeterince iyi bir iş çıkarmamış olabilir.

Tamircinizin kayışı kontrol etmesine ve yanlış hizalanmış bir kasnak veya kayış gergisi olup olmadığına karar vermesine izin verin. Doğru takılmayan kayış tasarımının herhangi bir elemanı tüm sistemi bozarak gıcırtıya neden olabilir.

Okuyunuz: Oto Ekspertiz Fiyatları

6. Avara Kasnağı

Kayışınız iyi görünüyorsa ve kuru değilse, avara kasnağı ile ilgili bir sorun olabilir.

Avara kasnağı nedir?
Avara kasnağı, bir arabanın kayış sistemini tahrik eden bir takımdaki belirli bir kasnaktır.

Bu kasnak, krank miline bağlı kayışları düzenler ve çok sayıda motor aksesuarının hareket etmesine yardımcı olur. Aksesuarlardan bazıları alternatör, hidrolik direksiyon pompası ve AC kompresörü içerir.

Avara kasnağı, dönerken doğru gerilimle serpantin kayışını yerinde tutacak kadar güçlü olmalıdır. Aksi takdirde kemer kayabilir ve can sıkıcı gıcırtı başlar.

Avara kasnağı üzerindeki gerilimi kontrol etmesi için bir tamirci çağırın.
Gevşekse, avara kasnağınızı sıkarlar.

Aynı zamanda, kayış gıcırdamalarına katkıda bulunabilecek avara kasnağı içindeki aşınmış bir yatağı tespit etmeleri için de harika bir fırsat.

7. Kötü Gergi

Kayış gerdirici, doğru miktarda kayış gerginliği sağlayarak serpantin kayışın en iyi şekilde çalışmasına olanak tanır. Temel olarak, bir makaranın ayarlanabilir bir pivota bağlandığı bir mekanizmadır.

Açıkçası, uygun gerginlik gereklidir.
Onsuz veya gergin kayış gerdiricileri ile, serpantin bir tahrik kayışı kaymaya başlayacak ve daha hızlı hasar verecektir. Ve sonuç olarak, kayış gürültüsü üretecektir.

Normalde eski veya kötü yaylı bir otomatik kayış gerdiricisi zayıflayabilir. Böyle bir kayış gerdirici, gevşek bir serpantin kayışın gericiden düşmesine neden olabilir.

Gevşek bir serpantin kayışınız veya gerginiz olup olmadığını nasıl anlarsınız?
Servo direksiyon simidini tamamen sola veya sağa kaydırdığınızda veya hızlandığınızda kemer sesini duyacaksınız.

Aracınızda bir hidrolik kayış gerdirici (bir amortisörün kayışın yayını desteklediği bir kayış gerdirici) kullanılıyorsa, sorunlar başka şekillerde ortaya çıkabilir.

Kırık veya hasarlı bir hidrolik kayış gerdiriciniz olup olmadığını nasıl anlarsınız?
Bir gergi sızıntısı tespit edebilir veya bir tıkırtı sesi duyarak serpantin kayış gürültüsüne neden olabilirsiniz.

Serpantin Kayış Nedir?

Serpantin Kayış Nedir?

8. Kayış Kayması

Kayma, kayış gerginliğinin kaybolmasından, zayıf otomatik gergiden veya yanlış kasnak hizasından kaynaklanabilir.

Kayış kaydığında, kayış ile yardımcı tahrik kasnakları arasındaki sürtünme, tahrik kayışının aşırı ısınmasına neden olarak yüksek perdeli bir gıcırtı sesi üretir.

Sonuç olarak, serpantin tahrik kayışınızla ilgili sorunları tespit ederseniz, en kısa sürede profesyonel bir tamirciye kontrol ettirin.

Kayış sesini görmezden gelirseniz, kayışın tamamı sonunda kasnaklardan kayabilir. Ve tüm önemli motor bileşenleri çalışmayı durduracak. Bunu hafife almayın çünkü gıcırdayan bir kayış motorunuza da zarar verebilir.