Araç bakımı yapmak denildiğinde zorlanacağınızı düşünüyor olabilirsiniz. Lastik basıncı, motor yağı ve fren yağı kontrolleri, gerekli günlük bakım kontrollerine örnektir. Motor yağı, filtre ve fren balatalarının değişimi, otomobil üreticisinin önerdiği şekilde düzenli olarak yapılır. En azından her yıl yapmanız gereken araç bakımı yapmak denildiğinde aklımıza gelen 10 temel noktayı açıklayacağız.
Araç Bakımı Yapmak İçin 10 Temel Öneri
10. Amortisörler
Araç bakımı yapmak için ilk adım amortisörlerden başlamaktır. Bozuk bir yolda sürüşün etkilerini azaltmak için bir aracın tekerleklerinin etrafına amortisörler yerleştirilir. Bu, sürüş kalitesinin ve araç kullanımının iyileştirilmesine yol açar. Amortisörlerin yapımında kullanılan teknoloji, farklı türde amortisörlerin icadına yol açacak şekilde gelişti, ancak çoğu için temel ilke, sürüş yoluyla üretilen kinetik enerjinin ısıya dönüştürülmesidir.
Hangi marka veya tipte amortisör kullanılırsa kullanılsın, sorunsuz bir sürüş deneyimi için bunların muayene edilmesi ve muhtemelen her yıl değiştirilmesi tavsiye edilir.
9. Lastikler
stik, şişirilmiş veya şişirilmiş bir iç lastikle yerleştirilmiş ve yolla temasını azaltmak için bir aracın metal tekerleğinin etrafına yerleştirilmiş, kauçuktan yapılmış yuvarlak bir nesnedir. Lastiklerin üretim tarihinden itibaren dört yıllık bir geçerlilik süresi vardır ve bu sürenin sonunda kullanılmış olup olmadıklarına bakılmaksızın son kullanma tarihi geçmiş olarak beyan edilir.
Sürekli kullanımda olan lastikler büyük olasılıkla dört yıla kadar dayanmayacaktır. Frenleme sırasında oluşan sürtünmeden kaynaklanan aşınma ve yıpranma, lastiklerin diş açma özelliğini kaybetmesine neden olur. Her yıl tam bir lastik değişimi yapılması tavsiye edilir.
8. Ateşleme Bobinleri
Araç bakımı yapmak o kadar zor değil. Temel noktalara dikkat ederseniz sorun olmayacaktır. Arabalardaki ateşleme bobini, bir yükseltici transformatörünkine benzer bir görevi yerine getirir. Bu durumda, araba aküsünden üretilen düşük voltaj, yakıtın ateşlenmesi için bujilerde elektrik kıvılcımını üretmek için gerekli olan binlerce volta dönüştürülür.
Arızalı bir bobin, araba motorunun tekleme yapmasına, kötü yakıt tüketimine veya güç kaybına neden olabilir. Ateşleme bobininin arızalanması biraz zaman alır ve dikkatsiz bir sürücü tarafından arıza işaretleri fark edilmeyebilir – bu nedenle bobinlerin her yıl değiştirilmesi gerekir.
7. Bujiler
Sigara içen biri için çakmak ne ise, yanmalı motorla çalışan araba için buji odur. Kıvılcım ateşlemeli bir motorun yanma odasında ihtiyaç duyulan ateşi yakar. Buji küçük bir cihazdır, ancak aynı zamanda araba motor sisteminin çok önemli bir bileşenidir.
Geçmişte, bujilerin bakımını yapmak için mekanikçiler genellikle onları çıkarır ve tel fırçalarla temizlerdi. Zayıf kıvılcımlara neden olan zayıf bir iletim yolu oluşturduğundan bu uygulama artık kullanılmamaktadır. Tüm bujilerin yıllık aralıklarla tamamen değiştirilmesi, optimum motor performansı için iyi bir uygulamadır.
6. Fren Diskleri
Fren diski, üzerine fren balatasının uygulandığı disk fren tertibatının dönen bileşenidir. Sert kalitesi, yüksek ısı iletkenliği ve özgül ısı kapasitesi nedeniyle özellikle gri dökme demirden yapılan fren diski, hareket eden veya hızlanan bir arabanın durdurulmasında çok önemli bir rol oynar.
Fren diski çok güçlü ve dayanıklı demirden yapılmış olmasına rağmen, frenleme yoluyla sürekli kullanım sürtünmeye neden olduğundan ve sonunda diskin yoğunluğunun azalmasına neden olduğu için her yıl değiştirilmesi gerekir.
5. TAHRİK KAYIŞLARI
Tahrik kayışı, genellikle, düz ve oluklu bir tarafı olan, uzun, yassı kauçuktan yapılmış, güçlü ve dayanıklı bir malzemedir. Triger kayışını ve daha yaygın olarak kullanılan serpantin kayışını içeren farklı türde tahrik kayışları vardır. Serpantin kayışlar, otomotiv motorlarında, hidrolik direksiyon pompası, alternatör ve klima kompresörü gibi çeşitli çevresel cihazları diğerleri arasında itmek için kullanılır.
Aşırı kullanım nedeniyle kırılma nedeniyle serpantin kayışını kaybetmek, araba pratik olarak hareketsiz hale geldiğinden evden veya bir oto tamir mağazasından uzaktaysa çok maliyetli olabilir.
4. OTOMATİK ŞANZIMAN SIVISI
Kendinden vitesli araçlarda otomatik şanzıman yağı (ATF) kullanılır. Diğer araç sıvılarından, en önemlisi motor yağından ayırt etmek için karakteristik olarak kırmızı veya yeşil renkte yapılır. Diğer motor yağları gibi şanzıman yağı da sürekli kullanımda zamanla bozulur. Renk, başlangıçtaki kırmızı veya yeşil renginden belirgin şekilde koyulaşacaktır.
Güç seviyesinden emin olmak için otomatik şanzıman yağının da düzenli aralıklarla kontrol edilmesi tavsiye edilir. ATF motor yağından daha uzun süre dayansa da, dişliyi sağlıklı tutmak için sonunda değiştirilmesi uygundur.
Okuyunuz: Oto Ekspertiz
3. GÖVDE ONARIM VE TAMİRAT
Bu daha çok estetik olarak kabul edilebilir, ancak yine de bakım onarımı. Arabanızı şehir içinde farklı arazilerde sürmek, sizin veya diğer yol kullanıcılarının çok iyi olmayan sürüş tarzı nedeniyle genellikle arabanın her yerinde küçük girintiler ve çizikler olduğu anlamına gelebilir. Aynı zamanda, farklı türdeki sert hava koşullarına aşırı maruz kalma nedeniyle boyanın donuk hale gelmesi gerektiği anlamına gelir.
Temiz, bakımlı ve yepyeni görünen bir araca sahip olmanın, araç sahibi üzerinde olumlu bir psikolojik etkiye sahip olduğu yaygın olarak bilinmektedir.
2. ARAÇ İÇİ
Aracın iç durumu, performansını herhangi bir şekilde belirlemez veya etkilemez – ancak arabada kalmanızın ne kadar keyifli veya uzun olacağını belirler ve etkiler. Bir arabanın içi gösterge paneli, ön ve arka koltuklar, direksiyon, ayak halısı vb.
Kir o kadar da kötü değildir, ancak kirletici maddelerle gelirse aracınız için tehlikeli olabilir. Arabanızı, SUV’nizi veya aracınızı düzenli olarak temizlemezseniz, onu korozyona neden olabilecek malzemelere maruz bırakıyor olabilirsiniz. Kirleticiler kötü haberdir ve temel olarak arabanızın içini ve dışını her zaman temiz tutmanızın nedenidir. Alt taraf, korozyon söz konusu olduğunda herhangi bir aracın en savunmasız parçalarından biridir, bu nedenle ona çok dikkat ettiğinizden emin olun.
Kış aylarında, buzdan kurtulmak için sokaklarda tuz bulunduğunda, araç sahiplerinin araçlarının altını iyice temizlemeleri tavsiye edilir. Tuz tehlikelidir çünkü metali yiyebilir ve bu kimsenin arabası için isteyeceği bir şey değildir.
Bir yıl sonra, muhtemelen çıkarılabilir ayak paspasını yenisiyle değiştirmeye bakmalı ve araba koltuğundaki herhangi bir hasarı tamir ettirmeli veya tamamen değiştirmelisiniz. Bakımın otomobilin iç kısmına genişletilmesi maksimum memnuniyet sağlar ve şiddetle tavsiye edilir.
1. YAĞ ÇAMURU
Motor yağı 100 santigrat dereceden daha yüksek bir sıcaklıkta jel benzeri bir maddeye dönüştürüldüğünde, araba motorlarında yağ çamuru yaşanır. Çamur oluşumu, diğer faktörlerin yanı sıra yağda su bulunması veya arızalı karter havalandırma sistemi tarafından tetiklenebilir. Bu sorun, çözülmeden bırakıldığında, genellikle motorun değiştirilmesini gerektiren ciddi motor sorunlarına yol açar.
Arabanızın her gün çektiği tüm gereksiz şeyleri boşaltın. Kamp malzemelerinizi kamp gezisine gitmediğiniz zamanlarda bagajda taşıyorsanız, onları evde bırakmak en iyisidir. Araba ne kadar hafifse o kadar iyi sürer çünkü arabaya eklenen ağırlık performansını etkiler. Motorun daha fazla çalışması gerekecek ve aracınızın süspansiyonu, frenleri ve şanzımanı da öyle.
Araç bakımı yapmak kısacası oldukça basit birkaç noktadan geçer. Çamur giderme en iyi şekilde bir oto tamircisi tarafından profesyonelce yapılır. Arabayı bir yıl veya daha uzun süre kullanmak, çamur birikmesi olduğu anlamına gelmez, ancak uygun bir motor muayenesi planlamak için iyi bir zaman.