Araçların alım öncesi kontrolleri yapılırken kritik önem taşıyan; aracın kaza geçmişini, kondisyonunu, performans ve güvenlik derecesini ortaya koyan birkaç önemli işlemden biri de araç podye kontrolüdür.
Araç ekspertiz işlemlerinde en az şasi kontrolü kadar önem taşıyan bu işlem, amortisör ve şasi sağlığına dair önemli bilgiler edinilmesini sağlamaktadır. Şasi; araçlarda derleyici iskelet olarak bilinen, teknik teçhizatın bir arada ve korumalı olarak monte edildiği, araçların en önemli bölümüdür.
Araç Podye Kontrolü Nedir? Nasıl Yapılır?
Kaza ve çarpma durumlarında aracın tek parça halinde kalmasını ve mevcut teçhizatın en az zararı almasını sağlayan şasinin hem araç hem de kullanıcı sağlığı bakımından önemi çok büyüktür. Şasisi hasarlı araçların diğer aksamlarında da problem olması muhtemel bir durumdur. Çünkü tüm araçtaki en güçlü yapının bozulmasına sebebiyet veren kazaların diğer teçhizatı etkilememesi söz konusu olamaz. Şasi hasarlı kazalarda podye hasarının olması da gayet tabii bir durumdur.
Podye; amortisör takozlarının ve kulesinin bağlı olduğu, şasiye kaynak yoluyla birleştirmesi yapılan, çamurluk ve ön takımların dayanak noktalarından biridir. Podye, tüfek sacı veya kılıç olarak da adlandırılmaktadır.
Podye kontrolünün en mühim özelliklerinden biri araçlarda herhangi bir kaza geçmişi yahut tamir işlemine dair teşhis yapılmasını sağlamasıdır. Bu sebeple ekspertiz kontrollerinde özellikle podye denetlemesi büyük önem taşımaktadır.
Podyenin araç aksamındaki yeri ve önemi ile sahip olduğu özellikler şu şekilde sıralanabilir:
- Araçların amortisör kullanım sağlığını en çok ilgilendiren bağlantı podye bağlantısıdır.
- Kullanım sırasında sağ ve sol yönlü eğim olması, podye bağlantılarındaki sorunlarla yahut kaza sonrası podyede hasar bulunmasıyla ilişkilendirilebilir.
- Podye kontrolünde kaza kaynaklı hasarlı olan araçların rot balans ayarlamalarında verim azalmaktadır.
- Araçların orijinal podyeleri daldırma boya usulü kullanılarak hazırlandığından boya görünümü parlaklık içermemektedir.
- Parlak boya görüntüsüne sahip podyelerin daha önce işleme tabi olduğu ya da değiştirildiği anlaşılabilir.
- Podyeler aracın C direği adı verilen bölümüne kaynak kullanılarak birleştirilir.
- Ön orta kısımdan çarpma ve çarpışma hasarı alan araçlarda, podye bağlantıları hasar görürse bakıma alınması gerekmektedir.
- Amortisör, rot balans ve yürüyen aksamlardan en verimli sonuçların alınabilmesi için podye kontrolü ve bakımının yapılması son derece önemlidir.
Araç satın almadan önce ekspertiz hizmetleri dahilinde yahut harici olarak kontrol ettirmeniz gereken podye bölümünün sağlığı araç sağlığının en mühim unsurları arasında yer almaktadır.
Profesyonel denetim sağlamak amacıyla kurumsal firmalar tarafından sunulan ekspertiz hizmetlerinden faydalanılması oldukça önemlidir. Harici kontrol mekanizmalarına oranla daha güvenilir ve kaliteli hizmet sunan ekspertiz hizmetleri; araçlara dair bilgi edinmenin rutin yöntemleri arasında yer almaktadır.
Alanında en kaliteli ve güvenilir hizmeti sunarak, kurumsal ekspertiz firmalarının başında yer alan Experix Kurumsal Oto Ekspertiz üzerinden alım öncesi araç kontrollerine dair bilgi edinebilir, hizmet almak için randevu oluşturabilirsiniz.
Araç Podye Kontrolünde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Alım öncesi kontrole sokulan araçlarda şasiden sonra en mühim bilgi edinme kaynağı olan podye kontrolü, araç iskeletindeki en dayanıklı bölümlerden biridir. Bu sebeple podye hasarlı araçların kaza geçmişlerinde ciddi kayıtlar bulunabilir.
Her işlem görmüş podye bulunan aracın ya ön orta kısımdan ya da yanlardan kazaya karışmış olma ihtimali yüksektir. Bazı sert çarpma durumlarında da podye hasarı meydana gelebilir. Düzgün işlem görmemiş podye hasar durumlarında, aracın kontrol mekanizmalarında ve yürür aksamında bazı sıkıntılar yaşanabilir. Bu sebeple podye hasarlı araçların tamir ve bakım işlemlerinin düzgün yapıldığına emin olmak gerekmektedir. Araç podye kontrolünde dikkat edilmesi gereken konulardan biri de boya durumudur.
Orijinal podyelerin boyanma usullerinin kullanılan boya sebebiyle daldırma boya denilen yöntemlerle boyandığı bilinmektedir. Bu boyama işlemi sebebiyle orijinal podyeler mat görünümdedirler. Ancak hasar yahut bakım sonrası değişimi veya tamiri yapılan podyelerin sonradan boyanması görünümde parlaklığa sebep olmaktadır. Bu parlaklık işlem görmüş podyeleri ayırt etmede en önemli noktalar arasında yer almaktadır.
Her aşamasının titizlikle takip edilmesi gereken ekspertiz işlemlerinin gerçekleştirilmesi için detaylı incelemeler yapılmaktadır. Yalnızca görüntü bakımından değil, bağlantı ve malzeme bakımından da orijinallik testine alınan podyelerin durumu ekspertiz raporları ile daha net belirlenmektedir.
Şasi, podye kontrolü ve araçların tüm aksamlarına dair satın alımı etkileyen detaylı incelemelerin profesyonel ekspertiz raporlarıyla sunulduğu Experix Kurumsal Oto Ekspertiz, araçların geçmiş dönem kullanımlarına dair en mühim teknik bilgileri, en güvenilir şekilde sunmaktadır.