Hibrit elektrikli arabalar nasıl çalışır? Hibrit elektrikli araçlar, bir içten yanmalı motor ve pillerde depolanan enerjiyi kullanan bir elektrik motoru tarafından desteklenmektedir . Aküyü şarj etmek için hibrit bir elektrikli araç takılamaz. Bunun yerine akü, rejeneratif frenleme ve içten yanmalı motor tarafından şarj edilir. Elektrik motorunun sağladığı ekstra güç, potansiyel olarak daha küçük bir motora izin verebilir. Akü ayrıca yardımcı yüklere güç sağlayabilir ve durdurulduğunda motorun rölantide çalışmasını azaltabilir. Bu özellikler birlikte performanstan ödün vermeden daha iyi yakıt ekonomisi sağlar.

hibrit-araç-modeli

Hibrit elektrikli arabalar nasıl çalışır?

Hibrit Elektrikli Arabanın Temel Bileşenleri

Akü (yardımcı): Elektrikli tahrikli bir araçta, düşük voltajlı yardımcı akü, çekiş aküsü devreye girmeden önce aracı çalıştırmak için elektrik sağlar; aynı zamanda araç aksesuarlarına da güç sağlar.
DC/DC dönüştürücü: Bu cihaz, çekiş akü paketinden gelen yüksek voltajlı DC gücünü, araç aksesuarlarını çalıştırmak ve yardımcı aküyü yeniden şarj etmek için gereken düşük voltajlı DC gücüne dönüştürür.
Elektrik jeneratörü: Fren yaparken dönen tekerleklerden elektrik üreterek bu enerjiyi çekiş akü grubuna geri aktarır. Bazı araçlar, hem sürüş hem de rejenerasyon işlevlerini yerine getiren motor jeneratörleri kullanır.
Elektrikli çekiş motoru: Çekiş aküsünden gelen gücü kullanan bu motor, aracın tekerleklerini tahrik eder. Bazı araçlar, hem sürüş hem de rejenerasyon işlevlerini yerine getiren motor jeneratörleri kullanır.
Egzoz sistemi: Egzoz sistemi , egzoz gazlarını motordan egzoz borusu yoluyla dışarı atar. Egzoz sistemindeki motor çıkışı emisyonlarını azaltmak için üç yollu bir katalizör tasarlanmıştır.
Yakıt doldurucu: Depoyu doldurmak için bir yakıt dağıtıcısından gelen bir meme, araçtaki yuvaya takılır.
Yakıt deposu (benzin): Bu depo, motor tarafından ihtiyaç duyulana kadar araçta benzin depolar.
İçten yanmalı motor (kıvılcım ateşlemeli): Bu konfigürasyonda, yakıt ya emme manifolduna ya da hava ile birleştiği yanma odasına püskürtülür ve hava/yakıt karışımı bir bujiden çıkan kıvılcımla ateşlenir.
Güç elektroniği denetleyicisi: Bu birim, çekiş pili tarafından sağlanan elektrik enerjisi akışını yöneterek, elektrikli çekiş motorunun hızını ve ürettiği torku kontrol eder.
Termal sistem (soğutma): Bu sistem, motorun, elektrik motorunun, güç elektroniğinin ve diğer bileşenlerin uygun çalışma sıcaklığı aralığını korur.
Çekiş pil takımı: Elektrik çekiş motoru tarafından kullanılmak üzere elektriği depolar.
Şanzıman: Şanzıman , tekerlekleri sürmek için motordan ve/veya elektrikli çekiş motorundan gelen mekanik gücü aktarır.

Okuyunuz: Hidrojen Yakıtlı Araçlar Nasıl Çalışır?

Değerlendirme Notu