Otomotiv Sektöründe En Çok Yaşanan Problemler: Otomobil sektörüyle ile alakalı internet aramalarına bakıldığında genel şikâyetlerin dile getirildiği platformlarda otomobil sektörüyle ilgili de pek çok şikayete yer verildiği görüldü. Kullanıcıların yorumlarının direkt yayınlandığı bu platformlara bakılacak olursa, ülkemizde otomobil konusunda sıkıntı yaşayan pek çok insan bulunuyor. En sık şikâyet ise ikinci el araç satın almış kullanıcılardan, araçta bulunan bazı problemlerin satıcının satıştan önce belirtmemesinden kaynaklandığı gözleniyor. Sizler için bu yazımızda 2021 senesinin ilk 8 ayında otomobiller ile alakalı en çok problem yaşanan konuları bir araya getirdik -. Otomobiller ile alakalı olarak yaşanan bağlantı sorunları en çok karşılaşılan problem olurken, benzin istasyonlarında yer alan marketlerde ki ürünlerin pahalılığı yine can sıkan meselelerden biri olarak belirlendi. Rapora göre otomobil sektörü ile ilgili toplamda 27 bin 604 şikâyet, şikâyet platformlarında yerini aldı.

Otomotiv Sektöründe En Çok Yaşanan Problemler

Otomobil sektörüyle ile ilgili olarak 2021’in ilk 8 ayını değerlendiren raporları, şikayet platformları paylaştı. Verilere bakılacak olursan belirlenen zaman diliminde otomobil sektör alış verişi ile ilgili karar vermek için şikâyet platformlarında 6 milyon 508 bin 305 kadar ziyaret gerçekleşti. 2020’nin ilk 8 ayında bu platformlar üzerinden toplamda 3 bin 824 şikâyet bir çözüme kavuşturulurken, 2021’in aynı döneminde yüzde 18’lik bir artış ile çözüme kavuşan şikâyet sayısı 4 bin 672’ye yükseldi.

Şikayet platformlarından elde edilen verilere bakacak olursak 2021 senesinin ilk 8 ayında otomobil sektöründe en çok araştırma yapılan kategorisi 3 milyon 635 bin 512 yorum sayısıyla otomotiv araç markaları kategorisi oldu ve bu sayı otomotiv sektörü aramalarının yaklaşık yüzde 55.8’ini oluşturdu. Motosiklet, ATV’ler ile alakalı yorumlar 580 bin 144 ziyaretçi sayısı ile ikinci sırada yer alırken, bu kategoriyi oto kiralama ve filo hizmetleri 345 bin 612 yorum ile izledi.

Otomotiv Sektöründe En Çok Yaşanan Problemler

Otomotiv Sektöründe En Çok Yaşanan Problemler

Şikâyet platformlarından almış olduğumuz verilere bakacak olursak otomotiv sektörü ile ilgili 2021 senesinin ilk 8 ayında toplamda 27 bin 507 adet şikayet geldi. 9 bin 432 şikayet sayısı ile otomobil markaları en çok şikayet edilen konu oldu. Otomobil markaları konusunu otomobil kiralama ve filo hizmetleri, akaryakıt markaları, otomotiv showroom plaza servisleri ve araç muayene istasyonları sırasıyla takip etti.

Platformlarda, araçlar ile alakalı tüketicilerin en sık şikayet ettiği konular da derlendi. Verilere bakılacak olursa otomobillerde yaşanan bağlantı problemleri en sık karşılaşılan konu oldu. Araçlarda kullanılan malzemelerin kalitesizliği ise en sık dile getirilen ikinci problem olurken, motor, fren, akü gibi parçalarda yaşanan teknik aksaklıklar sektör ile alakalı tüketicilerin bildirdiği yorumlar arasında yer aldı. Araçlarda bulunan güvenlik sistemlerindeki sorunlar ve sıfır araçlarda boyalı parçaların bulunuyor olması bu süreçte en çok şikayet edilen konulardan biri oldu.

Tüketicilerin bir diğer şikayet sebebi ise akaryakıt istasyonları ile alakalı oluyor. Pek çok sürücü gün içinde akaryakıt ihtiyaçlarını giderirken bu istasyonlarda lavabo ve yiyecek gibi ihtiyaçlarını da gidermek durumunda kalıyor. Akaryakıt istasyonları ile alakalı tüketicilerin en sık sorun yaşadığı konular incelendiğinde ilk sırada istasyonlardaki marketlerde bulunan ürünlerin fiyatlarının pahalı olması geldi. Özellikle içinde bulunduğumuz pandemi sürecinde herkesin en çok dikkat etmeye çalıştığı konulardan biri olan hijyen bu alanda da problem olarak ortaya çıktı.

Tüketiciler akaryakıt istasyonlarında yer alan tuvaletlerin çok kirli olduğunu dile getirerek şikayet platformları aracılığı ile sorunlarını aktardı.

Tüketicilere verilen kampanyalı kartlar ile yapılan satın alımlarda kampanya koşullarına uyulmaması, personellerde ki bilgisizlikten dolayı yanlış yakıt konulması, düşük kalitede yakıt satışı ve araca verilen zarar akaryakıt istasyonları ile ilgili öne çıkan diğer şikâyet konuları oldu.

Otomotiv, showroom, servisleri ile ilgili şikâyetler ise şu şekilde sıralandı: “Verilen randevuya uyulmaması ve telefonda verilen bilgiler ile yüz yüze gelindiğinde verilen bilgilerin birbirini tutmaması, servislerde kullanılan malzemelerin ya çok kalitesiz ya da yan sanayi ürünü olması, araç satışında personellerin aracın ücreti, modeli, özelliği hakkında tam olmaya ya da yanlış bilgi vermeleri, garantisi olmasına rağmen bazı araç arızalarının karşılanmayıp, garanti kapsamının dışına alınması ve ikame araç temin ederlerken tüketiciye büyük sıkıntılar yaşatmaları.’

İKİNCİ EL ARAÇ ALIMINDA KARŞILAŞILAN ŞİKAYETLER

Kullanılmış otomobil piyasasındaki hareketliliğin hemen hemen herkes farkında. Her meslek türünden vatandaş bu hareketlilikten yarar elde etmeye çalışırken, otomobillerin de fiyatları her geçen gün biraz daha yükselmeye devam ediyor.

OTOMOTİV

Son dönemde hayatımıza yerleşen ve her sekötürü etkisi altına alan corona virüsü sebebi ile dünya üzerinde otomobil üretimi çok azaldı hatta pek çok bölgede durdu. Pandemi sebebi ile sınırlı sayıda olan sıfır otomobil sebebi ile tüketiciler araç ihtiyaçlarını kullanılmış ikinci el otomobil pazarından karşılamaya çalışıyorlar. Bu durum fiyatlara da direkt olarak etki ederek fiyatları olması gerektiğinden yukarıya çekiyor. Ayrıca yeni gelen ÖTV düzenlemesinin hem yeni hem de ikinci el otomobillere etkisi de hala devam ediyor. Peki, ikinci el otomotiv almak isteyen tüketiciler nelere dikkat etmeli? İkinci el araç alırken tüketicilerin en sık yaşadığı problemler nelerdir? Şu şekilde sıralayabiliriz.

  • Değişen parça ve boya olduysa bu bilgilerinin verilmemesi sebebi ile eksik ya da hatalı yapılan eksper raporları,
  • Satıştan önce anlaşılmış olan ücretin çeşitli bahaneler ile değiştirilip çok daha üstünde yeni fiyat talep edilmesi
  • Bazı firmaların 2.el araç satışlarına takas koşulu getirmesi,
  • 2.el otomobillerin sıfır gibi gösterilerek satılmaya çalışılması,
  • Satış yapıldıktan sonra garantileri olsa dahi bir daha araçla hiç ilgilenilmemesi,
  • Satış yapılacağı esnada personelin sert tavırları,
  • Satıcıların araçları için piyasada ki normal fiyatın üstünde fiyat çıkarması,
  • Yedek parçalar ile alakalı olarak yaşanan sıkıntılar,
  • Servislerde ki yetersizlik,
  • Rezervasyon yapılmasına rağmen aracın temin edilmeyip yok denmesi,
  • Ruhsata işlenmemiş olan sorunlar,
  • Aracın alıcıya teslim edilmeden önce iç ve dış temizliğinin yapılmamış olması,
  • Problem yaşanan satışlarda kapora iadesi yapılmaması,
  • Araç pazarlanırken satış sırasında verilmiş olan sözlerin unutulması,
  • Satış gerçekleştikten sonra teslimat süresinin ertelenmesi,
  • Satış sırasında alıcıya araç hakkında eksik bilgi verilmesi,
  • Araca ait bilgilerin başkalarıyla paylaşılması

Sıralamış olduğumuz bu problemler ikinci el araç alımı yapılırken en sık karşılaşılan problemlerin başında yer almaktadırlar. Listeye eklemiş olduklarımız tüketicilerin araç satın alımında yaşadıkları problemlerden sadece birkaçıdır. Bunun gibi daha pek çok problem tüketicilerin karşısına çıkmaktadır. Kullanılmış bir araç için bazen satıcılar araçlarını daha yüksek fiyattan pazarlayabilmek adına eksik ya da hatalı bilgiler vermek gibi hileli yollara başvurabiliyorlar. Araç satın alacağınız zaman böyle bir problem yaşayıp mağdur edilmemek adına alacağınız araç için detaylı ve güvenilir bir expertiz raporunu mutlaka talep etmeniz gerekmektedir. Aksi taktirde satın alma sırasında gözünüze çarpmayan bir takım problemler aracı satın aldıktan sonra kullanırken karşınıza çıkabilir ve aracı çoktan aldığınız için bir hak talep edemeyebilirsiniz. Aynı durum sıfır araçlar için de geçerlidir. Otomotiv sektöründe yaşanan problemler sadece ikinci el araçları kapsamaz. Bazen sıfır hiç kullanılmamış araçlarda da çok büyük problemler yaşanabilmektedir.

İnceleyiniz: Oto Ekspertiz

Değerlendirme Notu