Burdur Oto Ekspertiz
Burdur Oto ekspertiz işlemleri ilgili olarak araçların geçmişte yaşamış oldukları kazalardan dolayı değişen parçalarının ve de mekanik aksamlarında bozulan kısımlarda yakın zaman içerisinde masraf çıkarabilecek tüm alanlar kadar kara taşıtların incelenmesinden de oluşmaktadır. Burdur Oto ekspertiz işlemleri sona erdiğinde ise bu işlemlerin yapılmasını talep eden kişilere yazılı rapor ve bilgi sunumu gerçekleştirilmesine önem verilmektedir.
Araçlarda dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri de Burdur Oto Ekspertiz işlemlerini yaptırmadan önce ikinci el araçların satın alınması halinde ilerleyen zamanlarda sıkıntılı sorunlarla karşı karşıya kalınması muhtemel olmaktadır. . Bu sebeple Burdur Oto Ekspertiz testleri oldukça önemli bir işlemler dizilimidir.
Ülkemiz de ne yazık ki tüm bakımlarının sürekli olarak yapıldığı ve de kaza işlemi olmadığı ileri sürülen bir çok aracın aslında birçok probleme sahip olduğu durumları, satın alımlarda sonra yüzleşmek zorunda kalan birçok mağdur alıcı, sektörde sıkça karşılaşılmaktadır.
Alınması planlanan kara taşıtın öncesinde Burdur Araç Ekspertiz işlemlerine sokulması ve de rapor alınması, mevcut aracın hasar durumu hakkında daha tarafsız bir biçimde tespit edilmesini sağlar.
Satın alınmak istenen aracı hataları dışarıda onarılmış olabilir. Bundan dolayı, mevcut araçta herhangi bir kaza kaydının bulunması söz konusu olmayabilir. Alınacak olan aracı Burdur Oto Ekspertiz işlemine dahil edilmesi ve de ekspertiz raporunun detaylı bir şekilde incelenmesi gerekmektedir.
Kilometre Hileleri Nasıl Tespit Edilir?
İkinci el araç alım satım işlemlerin de , araç kilometresinin düşürülmesi sonucunda satıcıların birçok hileli duruma denk gelebilirsiniz. Satın alınmak istenen taşıtların kilometre tespitinin tam olarak yapılması şu anki şartlarla pek de mümkün olmasa da geçmiş tarihlerde yapılmış olan bakım ya da muayene kayıtları sizlere söz konusu olan aracın kilometresiyle ilgili detayları verebilmektedir. Özellikle Burdur Oto Ekspertiz’de, alanında yetki belgesine sahip olan personeller ile son teknoloji aletler ile yapılan ölçümler sayesinde aracı daha detaylı inceleme sağlanarak sizlere aracın kilometresiyle ilgili doğru tespitler yapılabilir.
İkinci el kara taşıtları sektöründe birçok sorunla karşılaşabilirsiniz burada dikkat edilmesi gereken olan nokta kaliteli ve tarafsız Burdur Oto Ekspertiz hizmeti alınabilecek firmayı tespit etmek. Burdur Oto Ekspertiz, bu konuda ekspertiz sektöründe kaliteli ve güvenilir hizmetiyle her zaman müşterilerinin hizmetinde çalışıyor.
İkinci el otomobil sektörünün gelişme kaydettiği ülkemizde kullanılmış araç alımı yapılırken yalnızca kaporta görünüşüne ya da motor görünümüne bakmanın yeterli olmadığı unutmamalıdır.
İkinci el kara taşıtları alıcıları genelde aracı sanayiye, tanıdığı bir ustaya ellerine ya da kendine göre bu işten anlayan bir insana göstermekle yetinmeyi tercih ediyor. Fakat bu şekilde alınacak olan taşıtta bulunan birçok nokta ve sorun gözden kaçmaktadır. Daha sonraları ortaya çıkabilecek bir problem sizlerin zarara uğramanızı neden olacağı için bu tür durumlara adım atılmamalıdır. İkinci el otomobil alırken aracın oto ekspertiz testlerine sokulması gerektiğini unutmayın. Ayrıca aracın bölümlerinde bulunan bazı yıpranma durumuna göre de standart bir fiyat aralığının tespit edilmesi gerekmektedir.
Burdur Oto Ekspertiz olarak , 2.el alırken öncelikle kaza kaydı olup olmadığı kontrol edilmeli ve daha sonraları da oto ekspertiz testlerinin gerçekleştirilmesi tavsiye edilmektedir. Birçok taşıt kaza ve hasar kaydı bulunmaması halinde araçların ağır hasarlar almış olabileceği unutulmamalıdır. Ve dikkatli olmak gerekmektedir. Taşıtlarda alınacak performans, taşıtın özelliklerinden çok, ona nasıl bakıldığı ile ilişkilidir . Bu konuda da tüm taşıtlar için önemli bir faktör devreye girmektedir. Bu da araç bakımıdır.
Araç Bakımı Nedir?
Taşıtların daha güvenli ve verimli olmaları için , taşıtlarda yer alan parçaların belirli aralıklarla ile göz atılmasına işlemine periyodik bakım denilmektedir. Araç bakımları, araçların benzin özelliklerine göre farklılık göstermektedir. Bütün araçlar için bir zorunluluk olarak bilinmektedir. Yolculuklarda sorunsuz olma ve de araç ömrünü uzatma gibi yararlara sahip olan bu bakımlar; benzinli otomobillerde 15 bin, dizel otomobiller ise 10 bin kilometre tamamlandığı zamanlarda gerçekleştirilmelidir.
Araç bakımı denildiğinde, çoğunlukla taşıtların teknik bölümlerinin bakımı sanılmaktadır. Araç bakımı sürecinin büyük bir kısmı bu teknik bölgelerde sürüyormuş gibi sanılıyor . Fakat taşıtların iç bölümü de tıpkı motorların yer aldığı gibi birçok elektronik kısım bulunmaktadır. Mesela araç klimalarının kontrolü de oldukça önemlidir. Klima gazı denilen gaz ile , periyodik bakımlarının yapılması esnasında kontrol edilmesi önemli, sayet klima kritik seviyelerde bulunuyor ise değiştirilmesi gerekiyor. Sigara içilen taşıtlarda hava kanallarını tamamen dolması söz konusu bu yüzden de meydana gelen ağır kokudan kurtulmak zor hale gelmektedir . Klima ile ilgili bir diğer sorun da, klimadan alacağınız sıcak ya da soğuk havanın ayarlanması.
Araçlarda karşılaşılan diğer bir problemde, elektronik aletlerdir. Araç ekranlarının neredeyse hepsi artık dokunmatik ve problemlerin büyük bir bölümü de kullanıcı hatasından dolayı kaynaklanıyor . Bu sorunların en yaygını ise cihazlarda binlerce iletken malzemeden herhangi birinin devre dışı kalması anlamına gelen “ölü piksel” sorunudur. Bu cihazlarda görüntünün net olarak görülmemesinin ana nedeni olan bu koşulda , şayet cihazda birden fazla ölü piksel söz konusu ise bu bölümler Burdur Oto Ekspertiz esnasında değişim talep edilmesi gerekebiliyor. Cihaz ekranı kadar, ekran çevresinde bulunan diğer tüm ekipmanlarda oldukça hassas malzemelerden yapılmaktadır .
Bu ekipmanları kullanırken yine hassas davranmaya çalışmak en doğrusu olacaktır. Son olarak ses sistemleri de ivedilikle dikkat edilmesi gereken önemli bir noktadır. Müzik sistemlerinde, bağlantı kısımlarının yer aldığı alanlarda , darbe alma veya sıvı teması gibi problemler olmadıkça herhangi bir bozulma meydana gelmiyor . Fakat yanlış veya sert kullanım gibi problemlerde tıpkı ekranlarda olduğu gibi ses sisteminde ya da müzik sistemlerinde de en yaygın sorunlar ve çoğunlukla Burdur Oto Ekspertiz esnasında derinlemesine inceleniyor. Bu sebeple sürücülerin bu kontrolleri yaptırmaları ve de bir sorun yaşamaları halinde yetkili servislere bu durumu ek olarak bildirmeleri gerekmektedir .
Burdur Oto Ekspertiz Güvenlik Ekipmanları Kontrolleri Nasıl Yapılır?
Güvenlik ekipmanları, ifadesi kullanıldığın da insanların büyük bir kısmı elektronik cihazlar ve frenden bahsetmektedir. Hatta sinyalleri de kasta ederek kapsamlı sistemleri anlamaktadır. Son yıllarda üretilen tüm araçların içerisinde yer alan Anti-lock Braking System veya çoklukla tercih edilen isim kısaltmasıyla ABS ve Electronic Stability Program (ESP) gibi birçok güvenlik sistemi, güvenlik ekipmanlarının başında yer almaktadır. Günümüz teknolojik şartlarda üretilen bütün taşıtların içerisinde bulunan bu sistemlerin kontrolünün sağlanması önemli. Kolaylıkla bozulma ihtimali olan bu sistemler tam da bu sebepten dolayı düzenli olarak bakımları yapılmalı veya yenilenmeleri gerekmektedir .
Bir diğer önemli konu da temel güvenlik ekipmanların başında gelen hava yastıklarının kontrol ve bakımlarıdır. Sensör ya da kimyasal gazların birlikte çalıştığı özel bir düzenek ile çalışan hava yastıkları, bu düzenek vasıtası ile çarpmayı algılayarak ve çok kısa bir süre içinde kimyasal gaz karışımı yastığın içine dolara hayat kurtarıyor. Böylelikle de faaliyet hale gelen yastık, yolcu veya sürücülerin darbe almalarını engellemektedir . Daha sonra da bir saniye içerisinde bu gaz boşalarak düzenekli yastık tamamen kapanma sağlar. Çünkü araçtakilerin nefes almalarını kolaylaştırır. Hava yastıklarının kullanım ömrü oldukça uzundur. Bu süre genel açıdan 8 ila 10 yıl arasında değişmektedir. Fakat benzinli olan taşıtlar için 30, dizel olan taşıtlar için ise 20 bin kilometre dolduğu takdirde mutlaka bu araçların Burdur Oto Ekspertiz kontrolleri esnasında yastık sensörlerinin kontrol edilmesi ve de yastıkların doğru zaman da açılıp kapanacağından emin olunması gerekmektedir.
Fren Kontrolleri Neden Önemlidir?
Taşıt güvenliğinde en önemli noktalardan biri de fren kontrolleri, özellikle periyodik bakımlarda da araçların en detaylı bir şekilde incelenmesi ve de sıklıkla yenilenmesi gereken bölümleri olarak bilinmektedir. Fren değişimleri amacı ile belirli bir zaman aralıkları bulunmamaktadır. Bunun nedeni her taşıtın özelliği, yol şartlarına bağlı olarak, sürücülerin araç kullanmalarına göre farklılık göstermektedir. Bu sebepten ötürü de fren balatalarının sık sık kontrol edilmesi gerekmektedir . Fren kontrol aşamalarında aşağıda yer alan adımlar izlenir;
• Fren disk kontrolleri
• Fren hidroliği ve bağlantıları kontrolleri
• Elektroniklerin kontrolleri
Taşıt Motor Bakımı Neden Bu Kadar Önemli?
Taşıtların sizleri yarı yolda bırakmaması için mutlaka motorların çok iyi bakımının yapılması gerekir. Kat edilen kilometre veya taşıtların kullanım yılı da dikkate alınarak yapılması gereken motor bakımları, genel de yaz ve kış mevsimlerin de birkaç kez gerçekleştirilmelidir. Motor bakımlarında değişim gerçekleştirilen bölümler ise şu şekilde olmaktadır:
Taşıt motorlarının çalıştığı zamanda sürtünmeyi önleyici bir görev üstlenmekte olan motor yağları, çeşitli modellere göre farklılık gösterebilmektedir. Burada ana fark ise motor yağının sıcaklığa bağlı olarak akışkanlığının mutlaka kontrolünün sağlanmasıdır. Motor yağı akışkanlığını kaybettiği durumlarda işlevini yitireceği için, oto yağ değişimlerinde Burdur Oto Ekspertiz yetkili teknik servislerinin önermiş olduğu yağların kullanılması gerekmektedir. Hem oto ekspertiz hem de periyodik bakımlar içerisinde araç motor yağı seviyesinde azalma farkedilmiş ise yenileme işlemleri tavsiye edilen yağ çeşitleri kullanılarak gerçekleştirilmelidir.
Yağ alışkanlığı , yine her bakımda kontrol edilmeli ve filtre değişimi gerekirse bile değiştirilen parçaların tek tek kontrol edilmesi gerekmektedir . Sürtünmeyi engellemeye yarayan motor yağlarının sürekli temiz kalmasını sağlamak bu şekilde de kirlenmesi durumunda periyodik bakımlar kapsamında değiştirilmesi sağlanmalıdır.
Adı kimse tarafından bilinmez de önemli bir parça olan Triger kayışı, taşıtların motorunda yer alan supapları hareket ettirmeye yarayan ve de yine oldukça önemli olan kısımlardan biridir. Bu kayış biçiminde olanlar genelde 70. 000 kilometre yol gidildiğinde değiştirilse de, bazı motor türlerinde bu kayışın değişimi daha zor olması sebebi ile kayışların yerine zincir kullanılabilmektedir. Triger zincirlerinin standart ömrü ise 400. 000 kilometre olarak bilinmektedir.
Motor kısımlarında ki parçaların bozulması ya da diğer problemlerin gerçekleştirilmesi, motorların yansıma odalarında yeterli basınçların meydana gelmemesi ve de fazla yakıtın kullanılmasına sebebiyet vermesi ile oluyor. Bu sebep ile de hem güvenli sürüşler hem de yakıt avantajlarını sağlanması için kontrollerin ve de takipleri motor bakımında büyük önem arz etmektedir.
-
Taşıtta Hangi Sıvılar Değişmeli?
Taşıtların içerisinde ki yakıt dışında; motor yağı, su ve silecek suyu gibi birçok farklı sıvı bulunmaktadır. Bu sıvılardan ilki motor içerisinde yer alan ve de suyun donmaması amacı kullanılan antifriz sıvısıdır. Düzenli bakımları ile , antifriz sıvısı ve de motoru soğutma işlemlerinde kullanılmakta ola sulara mutlaka ekleme yapılmalıdır . Taşıtlarda bulunan bir diğer önemli sıvı ise araçların ön ve arka camlarının temizlenmesine yardımcı olacak olan silecek sıvısıdır. Bu sıvıların azalması veya tamamen bitmesi durumlarında sileceklerin çalışması , silecek mekanizması da dahil olmak üzere birçok parçayı olumsuz etkilemektedir . Bu sebeple de araçların tüm sıvılarının periyodik kontrolleri ile ölçülmesi ve gerekli olan tüm eklemelerinin yapılması gerekmektedir.
-
Akümülatör Nedir?
Akümülatör veya diğer ismi ile akünün incelikli bir şekilde kontrolünün sağlanması gerekmektedir. Akü en genel açıdan taşıtlar için gerekli olan elektriğin üretilmesini ve de taşıtların harekete geçmesi veya klima gibi parçalar için geliştirilen özel tekniklerle araç sahiplerine yardımcı oluyor. Akünün azalmaya başlaması durumlarda , aracın marşına basıldığında duyulan cılız sesle anlaşılma sağlanabilir . Akü bittim halinde de taşıtın yolda kalması kaçınılmaz olacaktır. Akümülatör bitimine izin verilmesi ve şarj edilmesi gerekmektedir. Akümülatör her beş yılda bir Burdur Oto Ekspertiz servisleri tarafından kontrol edilmeli , sürücülerin de düzenli olarak araçların akümülatörünü dilemelidir.
-
Debriyaj Kontrolleri Neden Önemlidir?
Taşıtların, vites geçişlerini gerçekleştirmiş olduğu debriyaj sistemleri aslında özellikle manuel araçların en hassas kısımlarından biridir. Önemli olan devirlerde ve hızlarda vites değiştirilmemesi debriyaj sertleşmesi ile karşılaşılmasına neden olmaktadır. Debriyaj balatasının bitmesi durumunda ise, debriyajın tamamının değiştirilmesi gerekmektedir. Burdur Oto Ekspertiz firmaları taşıtların debriyaj ayarı kontrollerini de yaparak periyodik bakımları sağlamaktadır. Şayet kontrol aşamasında bir sorun görülürse ise talep edilmesi halinde Burdur Oto Ekspertiz tarafından müdahale edilmektedir. Ekspertiz işlemleri esnasında alıcı veya satıcıların talep etmesi halinde arıza kısımlarına müdahale edilmekte ve de problemler giderilmektedir.
Burdur Oto Ekspertiz Paket Fiyatları Nelerdir?
Burdur Oto Ekspertiz ile kara taşıtlarının fonksiyon kontrollerinin sağlanması için birçok ekspertiz paketi bulunmaktadır. Bu paket fiyatları 200 TL ile 2.000 TL arasında değişiklik göstermekle birlikte kara taşıtlarının model ve yılına göre de değişiklik gösterebilmektedir. Burdur Oto Ekspertiz firmaları ile irtibata geçerek detaylı olarak fiyatları öğrenmek daha doğru olacaktır. Her firmanın kendisine göre düzenle bilir olduğu oto ekspertiz paketleri bulunmaktadır.