Fren Havası nasıl alınır? Fren pedalını süngerimsi mi hissediyorsunuz Arabanızı durdurmak normalden  daha uzun
sürüyor mu ?

Zamanla, fren hidroliği nem direncini kaybedebilir. Bu , fren hidroliği içinde hava kabarcıklarının oluşmasına ve performansının  düşmesine neden olur.

Ama endişelenme.
Bunu fren kanaması ile düzeltebilirsiniz .

Bu makalede, size frenleri nasıl havalandıracağınız konusunda adım adım bir kılavuz vereceğiz ve bunu yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini vurgulayacağız.

Frenlerin havasını almanın farklı yolları ve frenlerin havasını almanın arabanızın frenlerini tamir etmek  için çözüm olmadığı durumlar da dahil olmak üzere bazı SSS’leri de ele alacağız .

Fren Havası Nasıl Alınır?

Frenlerin Havasının Alınması ( Adım Adım)

Arabanızın frenlerinin doğru şekilde havasını almak, doğru teknik bilgi birikimini gerektirir.
Emin değilseniz, sizin için fren servisini gerçekleştirebilecek sertifikalı bir tamirci çağırmak en iyisidir .

Fren Havası Alma Nasıl Yapılır?

Fren Havası Alma Nasıl Yapılır?

Ancak bunu kendiniz yapmak isterseniz, frenleri boşaltmak için yapılması gerekenler şunlardır:

  • Adım 1: Doğru Fren Sıvısını Alın
  • Adım 2: Arabayı Monte Edin ve Lastikleri Çıkarın
  • Adım 3: Hava Alma Vidasını Gevşetin
  • Adım 4: Fren Hidroliği Seviyesini Kontrol Edin
  • Adım 5: Vida Açıklığını Boru İle Kapatın
  • Adım 6: Fren Pedalını Çalıştırmak İçin Bir Asistan Alın
  • 7. Adım: Her Frende Tekrar Edin
  • Adım 8: Ana Silindir Rezervuarını Gözlemleyin

Not : Burada iki kişilik manuel yöntemi ele aldık, ancak frenlerin havasını almanın  başka yöntemleri de var.

Ancak, bu adımlara geçmeden önce, gözlemlenmesi gereken birkaç önlem var.

 

Fren Havası Alma Nasıl Yapılır? Fren Kanaması İçin Önlemler :

  • Sürüşten hemen sonra asla frenler üzerinde çalışmayın . Fren hatları ve içlerindeki fren hidroliği çok sıcak olabilir .
  • Fren hidroliği ile uğraşırken kanserojen olabileceğinden daima lateks eldiven giyin .
  • Fren hidroliğinizin fren balataları veya fren rotoru ile temas etmesine izin vermeyin . Fren balatalarını yağlayabilir ve fren verimliliğini azaltabilir.
  • Bir fren hattı sızıntısı tespit ederseniz , önce tamirciden tamir etmesini isteyin.
  • Eski fren hidroliğini asla tekrar kullanmayın Fren sisteminizin kritik parçalarını aşındırabilecek yabancı maddeler içerebilir.
  • Fren hidroliği aracınızın boyasını yiyip bitirebileceğinden, dökülenleri olabildiğince çabuk temizleyin.

Şimdi, frenlerin nasıl havalandırılacağına geçelim:

Adım 1: Doğru Fren Sıvısını Alın

En yaygın sıvı DOT 3’tür , ancak yalnızca aracınızın ihtiyaç duyduğu  özel fren hidroliği türünü almak için her zaman kullanıcı kılavuzuna başvurmalısınız.

Kaliteli fren hidroliği pahalı değildir ve onu bir otomobil parçaları mağazasında kolayca bulabilirsiniz. Fren sisteminizin havasını almak için iki veya üç adet 12 onsluk temiz fren hidroliğine ihtiyacınız olabilir.

Adım 2: Arabayı Monte Edin ve Lastikleri Çıkarın

Aracınızı düz, sağlam bir zeminde krikoyla kaldırın (tercihen bir garaj zemini veya garaj yolu).

İşte nasıl:

  • Dört kriko sehpasını, kullanıcı el kitabınızda gösterilen kriko noktalarına yerleştirin.
  • Bijon somunlarını lastiklerinizden çıkarmak için bir lastik demir alın.
  • Her bir fren kaliperi grubunu veya fren kampanasını açığa çıkarmak için lastikleri ve tekerlekleri çıkarın.

Okuyunuz: Fren Gürültüsü Neden Olur?

Adım 3:  Hava Alma Vidasını Gevşetin

Dört kaliper hava alma vidasının (hava alma valfi veya kaliper hava alma vidası olarak da adlandırılır) her birini bulun. Genellikle bir disk frende hava alma vidasını fren kaliperi tertibatının  alt kısmında bulacaksınız.

Kampanalı frenlerde , destek plakasının arkasındadır ( tambur içindeki tekerlek silindirine takılır .)

Hidrolik fren hava alma valfinin boyutu ve yeri , aracınızın markasına ve modeline göre değişebilir .

İşte bundan sonra yapacaklarınız:

  • Hava alma cıvatasını nazikçe gevşetmek için bir lokma anahtarı kullanın . Direniyorsa, anahtarı çok fazla çevirmeyin.
  • Hava alma cıvatasına nüfuz eden yağ püskürtün ve 30 dakika bekletin. Ardından, tekrar sökmeyi deneyin.
  • Her bir hava alma vidasını gevşettikten sonra tekrar yerine yerleştirin.

Bir seferde bir frenin havasını alacaksınız , bu nedenle fren sistemine hava kabarcığı girişlerini  önlemek için diğer tüm kaliper hava tahliye vidaları kapatılmalıdır .

Not : Bir hava alma cıvatasını koparırsanız veya çıkarırsanız , derhal durun ve profesyonel yardım çağırın. 

Adım 4: Fren Hidroliği Seviyesini Kontrol Edin

Frenlerin havasını alırken, fren hidroliği deposunun her zaman  dolu olduğundan emin olun.

Bunu yapmak için:

  • Arabanızın kaputunu kaldırın ve fren hidroliği deposunu bulun.
  • Ana silindir kapağını açın ve fren hidroliği seviyesi maksimum işaretinin altındaysa yeni fren hidroliği ekleyin. Burada yalnızca önerilen fren hidroliğini kullanın.
  • Sıvı seviyesi düşerse daha fazla hava kabarcığı oluşmasını önlemek için ana silindir kapağını vidasız ancak yerinde tutun.

Adım 5: Vida Açıklığını Boru İle Kapatın

Şeffaf plastik borunun bir ucunu (çap olarak ¼ inç) ilk hava tahliye vidasının üzerine yerleştirin.

Ana silindirden en uzaktaki frenle (arka yolcu tekerleği) başlamalısınız, ancak bazı arabalar farklı bir düzen gerektirir. Bunu kullanım kılavuzunda kontrol edin veya bayinizin servis departmanına sorun.

Şimdi, plastik borunun diğer ucunu, içinde biraz temiz fren hidroliği bulunan tek kullanımlık bir şişeye koyun. Bu, havanın fren kaliperine, tekerlek silindirine veya ana fren silindirine geri çekilmesini önleyecektir.

Adım 6: Fren Pedalını Çalıştırmak İçin Bir Asistan Alın

Frenleri boşaltırken  arabanızın motorunun kapalı kaldığından emin olun.

Freni şu şekilde boşaltmanız gerekir:

  • Asistanınızdan fren pedalını birkaç kez pompalamasını isteyin ve ardından pedalı zemine kadar yarıya kadar tutun. Çok fazla itilirse, ana silindirin ikincil pistonunu, piston contalarına zarar verebilecek ve sızıntılara neden olabilecek tortular veya tortuların üzerinden geçirebilir.

İpucu : Pedalın zemine kadar yarıya kadar  itilmesini önlemek için fren pedalının altına küçük bir tahta parçası yerleştirin.

  • Ardından, pedal basılıyken   asistanınızın “ Basınç ” diye bağırmasını sağlayın.
  • Valfi açmak için fren hava alma anahtarını kullanın. Hidrolik fren, havayı ve eski fren hidroliğini fren hattından kavanozun içine zorlayacaktır.
  • Pedal yere yaklaştığında (ve tahta bloğa değdiğinde), asistan “Aşağı” diye bağırmalıdır.
  • Hava alma valfini hemen kapatın.
  • Pedalı bırakmalarını isteyin ve “Yukarı” demelerini bekleyin .
  • Sıvıyla birlikte daha fazla hava kabarcığı çıkmayana kadar bu işlemi birkaç kez tekrarlayın.

Okuyunuz: Fren Diskleri Neden Eğilir?

7. Adım: Her Frende Tekrar Edin

İlk freninizin havasını başarıyla aldıktan sonra , kalan frenler için  Adım 6’yı tekrarlayın.

Çoğu otomobilde, bir fren hava alma sırası yolcu arka tekerleği , sürücü arka tekerleği, yolcu ön tekerleği ve son olarak sürücü ön kısmı ile başlar. Ancak, doğru sıralama  için daima kullanıcı el kitabınıza uyun .

Ayrıca, her fren hava tahliyesi üzerinde çalıştıktan sonra silindir deposundaki sıvı seviyesini kontrol edin. Gerekirse temiz fren hidroliği ekleyin.

İşiniz bittiğinde, her bir hava alma valfini sıkıca kapatın ve silindir deposunu taze fren hidroliği ile doldurun.

Ardından, tekerlekleri yeniden takın ve arabanızı yere indirin.

Adım 8: Ana Silindir Rezervuarını Gözlemleyin

Partnerinizden fren pedalına sıkıca basmasını ve ardından aniden bırakmasını isteyin .

Fren hidroliği deposundaki sıvının hareketini gözlemleyin. Fren hidroliğinde hafif bir çalkalama, işi doğru yaptığınızı gösterir .

Bununla birlikte, önemli bir sıvı püskürmesi fark ederseniz , fren sisteminde hala bir miktar hava kabarcığı vardır. Bu durumda, fren hava alma prosedürünü tekrarlamanız gerekecektir.

Şimdi frenlerin kanamasıyla ilgili bazı soruları gözden geçirelim.

Fren Havası Alma Hakkında

İşte aklınıza gelebilecek bazı genel soruların yanıtları:

1. Araba Freninin Havası Başka Türlü Nasıl Alınır?

Diğer fren hava tahliye yöntemleri şunları içerir:

  • Basınç Tahliyesi : Bir basınç tahliyesi, ana silindir deposundaki fren hidroliği basıncını düzenler ve taze fren hidroliğini bir hortumdan iter.
  • Vakumlu Hava Tahliyesi: Pompanın emme ucunu boşaltma valfine takarak eski fren hidroliğini  çıkarmak için özel bir vakum pompası gerektirir .
  • Ters Hava Alma: Silindir haznesindeki havanın yukarı ve dışarı doğru zorlanmasıyla fren sisteminin havası alınır . Bu yöntem ABS frenler için idealdir .

2. Frenlerimi Ne Zaman Havalandırmam Gerekir?

Hidrolik fren sistemi, sıvı sıkıştırılamadığı için hidrolik basınç uygulayarak çalışır. Bununla birlikte, hava kabarcıkları bir fren hattına girdiğinde ve fren pedalına bastığınızda, fren balatalarına minimum kuvvet ulaşarak sadece havayı sıkıştırır.

Bu olduğunda, süngerimsi frenler alırsınız ve onları boşaltmanız gerekir.

Bir fren onarımının frenlerinizin havasını almayı gerektirdiği diğer durumlar şunlardır:

  • Arabanızı durdurmak normalden daha uzun sürdüğünde
  • Fren hattında sızıntı
  • Aşınmış fren balataları
  • Freni çok fazla ve çok uzun süre kullandıysanız
  • Fren hattı, kalipper pistonları, ana silindir vb. gibi  fren sistemi bileşenlerinden herhangi birini değiştirdiyseniz .
  • Araç bakımının bir parçası olarak
Fren Havası Alma Nasıl Yapılır?

Fren Havası Alma Nasıl Yapılır?

3. Fren Havası Nasıl Alınır Ne Zaman Çözüm Değildir?

Bazı fren sorunları, fren sisteminde sıkışan herhangi bir hava kabarcığıyla bağlantılı değildir.

Bunlar şunları içerir:

  • Sert bir fren pedalı hissi , ancak ABS çalışmıyor . Sorun ABS modülünde olabilir .
  • Frenler ses çıkarıyorsa , sorun fren rotoru veya fren balatası aşınması olabilir .
  • Frenler kilitlenme eğilimindeyse ve fren pedalı hızla boş konuma dönmezse .
  • Ebrake’iniz verimli çalışmıyorsa . Sorun fren kolu kablosunda olabilir.