Bir araç almadan önce sürücülerin en çok araştırdığı konulardan biri de kronik arızalı araçlardır. Kronik arızalı araçlar, bazı araçların bazı modellerinde sıkça görülen sorunlara sahip olan araçlardır. Bir araç günümüzde kusursuz olarak üretilememekte, mutlaka araçla ilgili bazı sorunlarla karşılaşılmaktadır. İlk yıllarda bu sorunlar ortaya çıkmasa da ilerleyen zaman içinde mutlaka ortaya çıkmaktadır.  Bir araçta ortaya çıkabilecek kronik bir sorun, aracın herhangi bir yerinde veya işlevinde meydana gelen bir sorun olabilir. Sıfır aldığınız araçlarda, eğer aldığınız modelde genel bir güvenlik sorunu varsa üretici mutlaka sizinle iletişime geçer ve bu sorunu düzeltmek ister. Ancak sorun küçük bir sorunsa, güvenliğinizi etkilemiyorsa veya bu sadece bir konfor sorunuysa üretici firma bu sorunu görmezden gelecektir. Üretici firmalar, sürücülerin şikâyetlerini dikkate alarak bu kronik arızaları bir sonraki modelde düzeltme yoluna giderler. Ancak aracınızda var olan kronik sorunu sizin çözmeniz beklenir.

Kronik Arızalı Araçlar Marka Ve Modelleri

Kronik arızalı araçlar

Kronik arızalı araçlar

Kronik arızalı araçlar, zaman içinde sürücüler tarafından deneyimlenmiş ve onaylanmış sorunlara sahip olan araçlardır. Bu sorunlar motor yapısı, elektrik donanımları, trim, sensör sorunları gibi birçok farklı çerçevede karşınıza çıkabilir. Bu yüzden araç satın almadan önce araçlarda görülen genel kronik arızaları bilmenizde yarar vardır.

Araçlarda En Sık Karşılaşılan Kronik Sorunlar nelerdir?

Kronik arızalı araçlar konusunda sürücülerin sık karşılaştıkları bazı problemler vardır. Bu problemlerin çoğu, üretilen belli modellerde yaşanan sorunlardır. Bu sorunların en yaygın olanları aşağıda listelenmiştir.

Uyarı Işığı Arızaları

Aracınızın sensörlerinden biri bir hata algıladığında uyarı ışığı yanar. Günümüzde üretilen araçlarda yaklaşık olarak 200 uyarı kodu bulunmaktadır. Kronik arızalı araçlar arasında uyarı ışığı arızalarıyla sık karşılaşılmaktadır. Bu arızaya bağlı olarak araçta bir sorun olmasa bile uyarı ışığı ikazı sürekli yanmaktadır. Ancak bunun kronik bir arızadan kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak için arabanızı mutla bir servise götürmelisiniz.

Motor Arızaları

Bir araçta karşılaşabileceğiniz en ciddi sorunlardan biri motorla ilgili arızalardır. Motor silindirlerine yağ sızdırma arızasından, yakıt sisteminin hava almasına kadar birçok teknik arıza motorunuzun zarar görmesine neden olabilir. Bazı araçlarda motorun tamamen değişmesi gerekirken bazılarında ise çeşitli önlemler alarak bu arızaların önüne geçilebilir. Kronik arızalı araçlar arasında en yaygın olarak görülen motor arızaları ise, hatalı ateşleme veya püskürtme yapan motorlardır.

Şanzımanın Yağı Sızdırması

Kronik arızalı araçlar arasında en sık karşılaşılan sorunlardan biri de şanzımanın yağ sızdırması sorunudur. Bazı araçların bazı modellerinde bir fabrikasyon hatası olarak şanzımanda küçük delikler açılabilir ve bu da sistemde yağ sızıntısına neden olabilir. Hatanın giderilmesi için şanzımanın değiştirilmesi gerekebilir.

Direksiyon Titremesi

Bir aracı sürerken direksiyonun titremesinin birçok nedeni olabilir. Titreme, aracı çalıştırdığınızda meydana geliyorsa muhtemelen süspansiyonda bir arıza vardır. Tekerlekler de sallanıyorsa rot balans ayarınız bozulmuş olabilir. Yine de hatanın kronik arızalı araçlar arasında görülen bir hata olup olmadığını anlamak ve onarmak için aracınızı mutlaka servise götürmeniz gerekmektedir.

Fren Balatalarının Aşınmış Olması

Fren balataları zaman içinde aşınır ve aracınızda çeşitli arızalara neden olurlar. Ancak bazı kronik arızalı araçlar arasında sık görülen bir problem olarak, fren balatalarında da hata olabilir. Aracınızda böyle bir kronik hata olup olmadığından emin olmak için aracınızı uzman bir ekspertiz uzmanına kontrol ettirmelisiniz.

Frenlerin Gıcırdaması

Kronik arızalı araçlar arasında görülen bir diğer sorun ise frenlerin gıcırdaması sorunudur. Bu sorun çoğunlukla fren aksamının değiştirilmesiyle giderilebilir.

Aracın Çok Fazla Yağ Tüketmesi

Kronik arızalı araçlar arasında en çok rastladığımız diğer bir sorun ise aracın normalden daha fazla yağ tüketmesidir. Çoğu araba üreticisi bu sorunu görmezden gelmeyi tercih etmekte, bu sorunu normal kabul etmektedir. Ancak yine de aracınızı uzman bir ekspertizin kontrol etmesini sağlayarak asıl nedenin ne olduğunu bulabilirsiniz. Genellikle bu sorun yağ filtrelerindeki tıkanmalardan meydana gelmektedir ve yağ filtresinin değiştirilmesiyle sorun çözülmektedir.

Alternatör Arızaları

Alternatör, aracınızın en önemli parçalarından biridir ve alternatör arızaları kronik arızalı araçlar arasında en çok görülen sorunların başında gelmektedir. Alternatör, akünüzü şarj eder ve tüm elektrikli aksamların çalışmasını sağlar. Bazı araçların bazı modellerinde alternatörde fabrikasyon hatalarıyla sık karşılaşılmaktadır. Aracınızda alternatörle ilgili sorunlar yaşadığınızda aracınızı mutlaka uzman bir ekspertize kontrol ettirmelisiniz.

Radyatör Arızaları

Araçlarda radyatör sızıntılarına neredeyse her zaman korozyon neden olur. Korozyonun ise birçok nedeni olabilir, ancak radyatörünüz bir kez sızdırmaya başladığında muhtemelen zamanla daha fazla sızıntı olacaktır. Bu yüzden radyatörünüzü değiştirmeniz gerekebilir. Bazı kronik arızalı araçlar arasında fabrikasyon hatalarından kaynaklanan radyatör arızaları görülmektedir. Bu durumda yine radyatörünüzü değiştirmeniz gerekecektir.

Okuyunuz: En Az Yakan Araçlar

Araçlarda Hangi Modelde Hangi Kronik Sorunlar Yaşanıyor?

Sürücülerin şikâyet raporlarına göre, günümüzde hangi aracın hangi modelinde hangi sorunun yaşandığı kolayca tespit edilmektedir. Özellikle araçlarda yüksek maliyetli tamiratlar gerektiren bu araç kayıtları, tüketicileri doğru bilgilendirmek için titizlikle hazırlanmaktadır. Yeni bir araç satın almadan önce en doğru kararı verebilmek için aşağıdaki çok bilinen kronik arızalı araçlar listesine göz atabilirsiniz. Listede belirtilen onarım maliyeti ücretleri, araçların marka ve modeline göre, parça ücretlerine göre değişmektedir.

AUDI

1. Kronik Sorun: Aşırı Yağ Tüketimi – 2011 Audi A4

Onarım Maliyeti: 6,000 dolar.

Nasıl Çözülür: Motoru ve pistonları değiştirin.

2. Kronik Sorun: Motor Arızası – 202 Audi A4

Onarım Maliyeti: 6.500 dolar.

Nasıl Çözülür: Triger kayışını değiştirin.

3. Kronik Sorun: Piston Arızası – 2012 A4

Onarım Maliyeti: 8.500 dolar.

Nasıl Çözülür: Motoru değiştirin.

BMW

1. Kronik Sorun: Triger zinciri – 2013 BMW X3

Onarım Maliyeti: 6290 dolar.

Nasıl Çözülür: Triger zincirini değiştirin.

2. Kronik Sorun: Sürüş esnasında aniden durma – 2011 BMW X5

Onarım Maliyeti: 7000 dolar.

Nasıl Çözülür: Bilinmiyor.

3. Kronik Sorun: Yüksek sıcaklık arızası – 2007 BMW 335

Onarım Maliyeti: 4500 dolar.

Nasıl Çözülür: Termostatı ve elektronik su pompasını değiştirin.

FIAT

1. Kronik Sorun: Basınç arızaları – 2012 FIAT 500

Onarım Maliyeti: 1130 dolar.

Nasıl Çözülür: Debriyaj aksamını değiştirin.

2. Kronik Sorun: Akü kablo arızaları – 2015 FIAT 500E

Onarım Maliyeti: 830 dolar.

Nasıl Çözülür: Akü kablolarını değiştirin.

3. Kronik Sorun: Debriyajdan yanık kokusu gelmesi – 2014 FIAT 500L

Onarım Maliyeti: Bilinmiyor.

Nasıl Çözülür: Bilinmiyor.

FORD

1. Kronik Sorun: Durduktan sonra çalışmama – 2014 FORD FOCUS

Onarım Maliyeti: 1510 dolar.

Nasıl Çözülür: Debriyajı ve debriyaj milini değiştirin.

2. Kronik Sorun: Durduktan sonra çalışmama sorunu – 2003 FORD TAURUS

Onarım Maliyeti: 1930 dolar.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı değiştirin.

3. Kronik Sorun: Durduktan sonra çalışmama sorunu – 2005 FORD TAURUS

Onarım Maliyeti: 2170 dolar.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı değiştirin.

HONDA

1. Kronik Sorun: Şanzıman arızaları – 2001 HONDA CIVIC

Onarım Maliyeti: 2320 dolar.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı değiştirin.

2. Kronik Sorun: Şanzıman arızaları – 2003 HONDA ACCORD

Onarım Maliyeti: 2720 dolar.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı değiştirin.

3. Kronik Sorun: Şanzıman arızaları – 2002 HONDA CIVIC

Onarım Maliyeti: 2340 dolar.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı değiştirin.

HYUNDAI

1. Kronik Sorun: Motordan ses gelmesi ve rotun çıkması – 2011 HYUNDAI SONATA

Onarım Maliyeti: 5080 dolar.

Nasıl Çözülür: Motoru değiştirin.

2. Kronik Sorun: Fazla Yakıt Tüketimi – 2013 HYUNDAI ELANTRA

Onarım Maliyeti: 2000 dolar.

Nasıl Çözülür: Bilinmiyor.

3. Kronik Sorun: Motor arızası – 2012 HYUNDAI SONATA

Onarım Maliyeti: 4920 dolar.

Nasıl Çözülür: Motoru değiştirin.

KIA

1. Kronik Sorun: Motor arızaları – 2016 KIA SORENTO

Onarım Maliyeti: 6000 dolar.

Nasıl Çözülür: Motoru değiştirin.

2. Kronik Sorun: Motor arızaları – 2015 KIA SORENTO

Onarım Maliyeti: 6500 dolar.

Nasıl Çözülür: Motoru değiştirin.

3. Kronik Sorun: Motor arızaları – 2011 KIA OPTIMA

Onarım Maliyeti: 4600 dolar.

Nasıl Çözülür: Motoru değiştirin.

MAZDA

1. Kronik Sorun: Debriyaj arızası – 2010 MAZDA MAZDA3

Onarım Maliyeti: 1270 dolar.

Nasıl Çözülür: Debriyajı değiştirin.

2. Kronik Sorun: LED ışıkları arızası  – 2016 MAZDA CX-5

Onarım Maliyeti:1130 dolar.

Nasıl Çözülür: Far takımını değiştirin.

3. Kronik Sorun: Motor arızaları – 2004 MAZDA MAZDA6

Onarım Maliyeti: 3800 dolar.

Nasıl Çözülür: Motoru değiştirin.

NISSAN

1. Kronik Sorun: Şanzıman Yağ Soğutucu Arızası – 2005 NISSAN PATHFINDER

Onarım Maliyeti:3900 dolar.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı ve radyatörü değiştirin.

2. Kronik Sorun: CVT’nin kapanması – 2013 NISSAN ALTIMA

Onarım Maliyeti: 3000 dolar.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı değiştirin.

3. Kronik Sorun: Radyatör Sızıntısı – 2005 NISSAN XTERRA

Onarım Maliyeti: 3890 dolar.

Nasıl Çözülür: Radyatörü ve şanzımanı değiştirin.

OPEL

1. Kronik Sorun: Şanzıman arızaları – 2010 OPEL ASTRA

Onarım Maliyeti: Bilinmiyor.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı değiştirin.

2. Kronik Sorun: Yakıt sistemine hava sızması ve filtre arızaları – 1998 OPEL VECTRA

Onarım Maliyeti: Bilinmiyor.

Nasıl Çözülür: Enjektör borularını değiştirin.

3. Kronik Sorun: Ekranda şeritler belirmesi – 2014 OPEL CORSA

Onarım Maliyeti: Bilinmiyor.

Nasıl Çözülür: Ekranı değiştirin.

PEUGEOT

1. Kronik Sorun: Vitesin zor değişmesi ve vitesle ilgili sorunlar – 2005 PEUGEOT 307

Onarım Maliyeti: 2000 dolar.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı değiştirin.

2. Kronik Sorun: Şanzıman arızaları – 2000 PEUGEOT 206

Onarım Maliyeti: 1000 dolar.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı değiştirin.

3. Kronik Sorun: Süspansiyon sistemi arızaları – 2012 PEUGEOT 508

Onarım Maliyeti: Bilinmiyor.

Nasıl Çözülür: Rot balans ayarı yaptırın.

RENAULT

1. Kronik Sorun: Tekerleklerle ilgili arızalar – 2004 RENAULT CLIO

Onarım Maliyeti: Bilinmiyor

Nasıl Çözülür: Tekerlek aksamını değiştirin.

2. Kronik Sorun: Şanzıman arızaları – 2005 RENAULT MEGANE

Onarım Maliyeti: 2500 dolar.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı değiştirin.

3. Kronik Sorun: Servo arızaları – 1996 RENAULT LAGUNA

Onarım Maliyeti: 2100 dolar.

Nasıl Çözülür: Fren aksamını değiştirin.

TOYOTA

1. Kronik Sorun: Aşırı yağ tüketimi – 2008 TOYOTA RAV4

Onarım Maliyeti: 3000 dolar.

Nasıl Çözülür: Pistonları ve contaları değiştirin.

2. Kronik Sorun: Aşırı yağ tüketimi – 2009 TOYOTA CAMRY

Onarım Maliyeti:1400 dolar.

Nasıl Çözülür: Pistonları ve contaları değiştirin.

3. Kronik Sorun: Aşırı yağ tüketimi – 2008 TOYOTA CAMRY

Onarım Maliyeti: 2720 dolar.

Nasıl Çözülür: Pistonları ve contaları değiştirin.

VOLVO

1. Kronik Sorun: Aşırı yağ tüketimi – 2012 VOLVO S60

Onarım Maliyeti: 4750 dolar.

Nasıl Çözülür: Piston segmanlarını veya motoru değiştirin.

2. Kronik Sorun: Şanzıman arızaları – 2001 VOLVO V70

Onarım Maliyeti: 4000 dolar.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı değiştirin.

3. Kronik Sorun: Şanzıman arızaları – 2005 VOLVO XC90

Onarım Maliyeti:3550 dolar.

Nasıl Çözülür: Şanzımanı değiştirin.

VOLKSWAGEN

1. Kronik Sorun: Motorun silindirlerine yağ sızması – 2002 VOLKSWAGEN PASSAT

Onarım Maliyeti: 2840 dolar.

Nasıl Çözülür: Motoru değiştirin.

2. Kronik Sorun: Motora yağ sızması – 2003 VOLKSWAGEN PASSAT

Onarım Maliyeti: 2850 dolar.

Nasıl Çözülür: Motoru değiştirin.

3. Kronik Sorun: ABS arızaları – 2009 VOLKSWAGEN JETTA

Onarım Maliyeti: 2320 dolar.

Nasıl Çözülür: ABS aksamını değiştirin.

Okuyunuz: En Sağlam Arabalar